Cocktail

Ligger på soffan och dricker bli-frisk-nu- cocktail. Hettvatten, citron, färsk ingefära.
Måste orka ta mig i väg ikväll.
I natt i feberrusets töcken fick jag en barnbokside'. För första gången kunde jag tänka igenom boken rätt ordentligt eftersom jag har verkliga personer och händelser att plocka av. Har redan material till en tredjedel av boken och det ploppar upp nya saker hela tiden. Jag har knappat in alla "stödord" i min telefon för att inte glömma.
Får nog lägga lite tid på det här, kanske en kväll i veckan. Vill ju smida medan järnet är varmt.
Jag kan redan nu tala om vad jag tror att boken ska heta:
Min lärare säger att han heter Barbro.

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det låter som en riktigt intressant titel! Hoppas att du får en massa skrivtid så du hinner jobba på den :-)

Svar: Ja, det är ju det. Var ska jag hämta den tiden. Den här veckan har jag inte skrivit ett ord. Hoppas jag är tillräckligt frisk för att orka tänka i morgon.Det var min dotter som droppade den där repliken, den drog genast igång en massa tankar. ;)
Jag frågade om han brukar klä sig kvinnlig. Det tyckte hon inte men hon sa:
-Men han har tights... jättetighta!
Jättekul tycker jag. Har inte träffat den här läraren för han är en extra lärare. :D

2012-11-21 kl. 15:35:58

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Okej, han finns till och med på riktigt :-) Ännu skojigare då ju. Din dotter kanske kan hjälpa dig att skriva boken :-)

Svar: Det är hon som inspirerat mig hela natten när jag tänkt på det. Hon har en förmåga att säga sjukt roliga saker så ja, det blir en bok om henne fast i annat namn och så. Hur en 10-åring ser på livet. Tror den kan bli kul för andra barn att läsa.;) Hon vet att jag samlar citat hon säger, så idag så sa hon "Jag tänker inte säga det, för du skriver bara ner det jämt", så jag måste vara mer diskret med det. Dock jag har samlat i flera år så jag har massor att ta utav. :D

2012-11-21 kl. 16:21:21

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Åh, det låter ju jättekul! Den måste du skriva för den vill jag läsa :)

Svar: Har börjat lite smått! ;) Tänkte försöka skriva en sida om dagen.

2012-11-21 kl. 20:24:47

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback