Dirty Loops och flärd

I skuggan av det ljuva livet har jag legat på soffan hela dagen med täcke och kudde. Fördrivit tiden med att kolla på Efter10. Idag hade Malou besök av bandet Dirty Loops, dessa tre grabbar kommer garanterat ta världen med storm.
 
Det ljuva livet jag besökte igår var nice. Hade dock oflyt i börja av kvällen då jag för en gångs skull tog ett tåg som skulle passa perfekt. (jag brukar alltid ta ett tåg så jag har lite extra tid på mig). Ja, vad händer, bussen jag skulle ta till tåget uteblev pga trafikstockning...Här på landet!!!... WTF!?
Hur som helst, missade jag mitt perfekta tåg och fick ta nästa mycket operfekta tåg. Vilket gjorde att jag kom instörtande ett par minuter sen när alla redan satt sig och allt var igång.
Hur som helst. Kvällen var trevlig.
Först var det:
* Johanna Westman och Jens Linder som presenterade sin nya julbok - Inget för mig - Men intressant att lyssna på.
* Sen var det succeförfattarinnan Jojo Moyes, hon var en riktigt spännande person som jag definitivt ska läsa framöver. Hon har skrivit böcker i 10 år utan någon vidare framgång, men så skrev hon sin sista nu som ligger på topplistan "Livet efter dig". Har ni läst den?
* Storytel var där och berättade om deras app som fungerar som spotify men på deras kan man streama ljudböcker, just nu kan man prova på en månad gratis. Kolla in deras hemsida om ni är nyfikna på det. 2500 ljudböcker finns det i deras databas.
*  Sofi Fahrman och Julia Fors. De pratade om sin nya bok om träning. Jag har lite svårt för Sofi, vet inte varför så här ska jag ärligt säga att jag lyssnade med ett halft öra.
* I pausen var det mat, vin, mingel och godis. Jag drack fulvatten och åt god mat. (gillar inte bubbelvatten). Minglade lite bland folket, men min feberfrossa gjorde sig påmind så jag drog mig tidigt tillbaka till salongen.
* Såg för någon vecka sen "sommarpratarna" på svtplay där Camilla Henemark var med, hon har verkligen en personlighet som väcker nyfikenhet. Hon verkar varit med om allt. Nu var hon här och pratade om sin nya bok "Adjö det ljuva livet", hon bad publiken köpa boken för att hon är utfattig. Hon bor på stödboende nu. Hon berättade om hur hon planerade sin egen död och hur hon gjorde ett testamente över sitt liv genom boken och en skiva som hon planerade att lämna efter sig. Men så kom räddningen i sista stund. Hon sa dock," än så länge lever jag, vi får se hur det blir framöver". - Jag köpte hennes bok och fick den givetvis signerad -
* Har ni läst om Erik Winter? Det har inte jag, är inte så mycket för kriminalare. Men Åke Edwardson var en rolig prick med mycket skinn på näsan. När han pratade lät han nästan som guds gåva till mänskligheten, fast han gjorde det med glimten i ögat.
* Lousie Boije af Gennäs pratade om sin senaste bok. Har ni läst något av henne? Jag personligen har läst en bok "Högre än alla himlar" och jag kan inte förstå storheten med henne. Jag minns att jag upplevde boken som oerhört seg och på tok för mycket kringskrivning hela tiden. Bläddrade förbi de 10 första sidorna (tror jag det var), innan mitt intresse vaknade. (redan där borde jag lagt ner).
* Sist men inte minst Peter Jöback, han pratade om sin nya bok. Han var mycket underhållande att lyssna på dock är jag inte intresserad av att läsa om hans liv, även om det han berättade var kul att lyssna på. Han verkar vara en kille med självironi vilket jag inte trodde, har bara sett honom som helylle på något tråkigt vis. Skönt att han motbevisade den bilden.
Behöver jag nämna att det var oerhört kändistätt och massor av förläggare som jag numer har lärt mig känna igen.
Jag tror jag fick med allt. Vi fick alla en välfylld goodiebag med senaste numret av Books&Dreams, en bok av Sofi Fahrman, en bok om hur man bakar tårtor och godsaker, godis från Anton berg och lite annat.
 
Som sagt, är ni nyfikna på att ha gratis ljudböcker en månad så gå in på storytel och anmäl er där. Jag ska göra det och har ni missat Dirty Loops så kolla in dem på youtube. :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Oj, vilken kanonkväll! Synd att det skulle strula med tåget bara. Fahrman är ingen som tilltalar mig heller, men hon vänder sig ju också till en väldigt ung läsarkrets, så det kan ju vara därför :-)
Henemark är helt klart den med den intressantaste livshistorien. Tror jag måste köpa hennes bok bara därför. Helt otroligt vad hon har gått igenom och ändå orkar vidare.
Tack för en fin sammanfattning av din kväll :-D

Svar: Det coola med Henemark är också att hon som vuxen fått diagnosen ADHD som gör att hon äntligen förstår varför hon betett sig som hon gjort under sin uppväxt. Såg du "sommarpratarna" när hon var med? Tror du kan se det fortfarande på svtplay om du vill. Hon berättade så mycket kul om sin mormor igår och hur hon påverkat hennes uppväxt. Allt det står tydligen i boken. Åter igen har jag en gedigen hög med böcker som ska betas av. Som du såg på bilden fick jag "Elsas värld"... hmm... funderar på vem jag ska kunna ge bort den till. Känns inte alls intressant. Möjligtvis min brorsdotter, hon fyller 18 år snart, hon skulle kunna få den vid sidan om. Tror dock inte hon har tid att läsa, du vet ju hur tonåringar är! Fullrulle! ;)

2012-11-22 kl. 16:33:13

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Åh, vilken spännande kväll! Och vad många att lyssna på! Känns lyckat trots den lilla detaljen med tåget. Är det inte alltid så när man gör nåt man inte brukar göra, så händer det nåt oväntat? Är inte heller så förtjust i bubbelvatten, men brukar dricka det ändå. Ibland känner jag mig så jobbig som varken dricker kaffe eller gillar kolsyra :)

Svar: Samma här, är en te drickare! Dricker latte macchiato ibland men bara hemma. Intressant ändå att vi känner oss jobbiga för att vi inte går i samma led som alla andra, kanske något man borde vara lite stolt över. ;)

2012-11-22 kl. 19:11:44

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Lee Destino

Jag får nog kolla det klippet på internet för det har jag missat.
Hehe, ja Elsas värld passar nog din brorsdotter betydligt bättre :-D

Svar: Mmm, den gör nog det. ;)

2012-11-22 kl. 19:31:16

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Typiskt att du var sjuk vid ett så här spännande event. Hoppas du fick behållning av det ändå. Med feberfrossa kan det vara svårt att njuta av stunden. Tack för att du delade med dig för det var en hel del :-)!

Svar: Jo då, trots feberfrossan var jag mentalt närvarande hela tiden! ;) Hade det varit dagen innan hade jag aldrig tagit mig iväg, så jag får vara glad att det gick bra ändå. Men visst är det typiskt!

2012-11-23 kl. 12:29:03

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback