Hittade en lista...

  • På uppmaning från Denise Rudberg att göra som hon, kopierade jag listan och svarade på en del frågor!
  • Förnamn: Jenny
  • Efternamn: Jacobsson
  • Beroende av: Te och Choklad (i godisform).
  • Hur imponerar man på dig? Drivkraft och självständighet.
  • Brukar du skratta för dig själv? Det händer, speciellt om jag tänker på något kul som nyligen har hänt.
  • Var bor du? Stockholm/Haninge
  • Trivs du där? Väldigt bra.
  • Vad saknar du: Släkten och vänner i Göteborg och på Gotland. :,(
  • Är du blyg?: Nä, inte alls. Gillar dock inte att prata inför stora grupper.
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja absolut.
  • Är du nöjd med ditt liv: Ja.
  • Är du bortskämd: Nix.
  • Vad är det värsta du vet?: Dödliga sjukdomar, orättvisor, övergrepp och sjuka saker folk gör mot varandra. 
  • Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja, absolut! Vilket jag är tacksam för.
  • Vad är det finaste du fått?: Mina barn och vår underbara katt Curry.
  • Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala av en stor del av huslånet, resa och lägga resten på att kunna sitta hemma och skriva på mitt bokmanus.
  • Nämn något som gjorde dig glad igår: Min dotter var hemma med halsont och ritade en underbar teckning till mig, hon är grymt duktig!
  • Vad gjorde du kl 08 imorse: Klev ur sängen.
  • Vad gjorde du för 15 min sedan: Satt vid min dator och jobbade med mitt bokmanus 
  • Det sista du sa högt: Jag fixar det 
  • Det senaste någon sa till dig: Godnatt mamma!
  • Vad har du druckit idag: 8 koppar te, en kopp latte macchiato och ett glas vatten. Ja, jag vet att jag måste dricka mer vatten!
  • Vad var det senaste du åt: En underbar choklad dessert som finns här på min blogg, inlägget innan detta. Ljuvligt god!
  • Vad var det senaste du köpte:  En "Phone pen" till min iphone, så jag slipper ta av mig vantarna när jag ska svara eller surfa runt på den.
  • Vad är det för färg på din ytterdörr: Träfärgad. Brun.
  • Vad är det för väder hos dig nu: Regn :S 
  • Godaste glassmaken: Guldnougat och saltlakrits (hemma gjord på salta döskallar) 
  • Sover du tungt: Nej, tvärtom.
  • Drömmer du mardrömmar: Oerhört sällan, som tur är!
  • Favoritklädsel: På vintern: Byxor, varm tröja, halsduk, varm jacka och snygga men sköna vinter- skor med tjock sula i.
  • Favoritlåt just nu: Jag och min far - Magnus Uggla. (från så mycket bättre)
  • Vad ser du om du tittar till höger: Mitt fina 6-kantiga akvarium och alla fina fiskar, 2 vattensniglar och några malar.
  • Vad gör dig glad just nu: Att jag har genomfört min dröm om att skriva ett bokmanus!
  • Vad ska du göra härnäst: Umgås med familjen innan det är läggdags.
  • Höger eller vänsterhänt: Höger.
  • Humör just nu: Bara Bra.
  • Favoritgodis: Ojoj, äkta chokladpraliner som jag väljer med stor omsorg, Champagne, saffran, passion/mango m fl.
  • Kläder just nu: Myskläder.
  • Sommarplaner: Gotland som vanligt och säkert något som ännu inte är bestämt.
  • Hur många kuddar sover du med: En stor och en liten.  
  • Morgon eller nattmänniska: Jag är en mitt på dagen människa.
  • Vad är viktigast för dig: Hälsan och familjen.
  • Är du kittlig: Väldigt, får panik om någon kittlar mig.
  • Snarkar du:  Nix, kan dock prata i sömnen... har jag hört. :O
  • Äckligaste insekten: Spindlar.
  • Längtar du mest efter just nu: Att mitt bokmanus Söder om söder ska bli antaget av ett förlag och att mitt manus Söder om stan också blir det så fort det är färdigskrivet. ;)
  • Kopiera listan du också på din blogg... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback