Jag och Stephen!

Eftersom jag valde att knoppa tidigt igår blev det givetvis inte riktigt så. Eller jo, det blev det, på sätt och vis. Jag somnade gott, sov som en stock. Vaknade dock två timmar senare med spotlightsen från taket ilsket lysande. (någon glömst hade varit inne och vänt) För trött för att gå upp och släcka låg jag kvar och badade i spotlightljus vilket resulterade i att jag blev pigg som en piggelin.
Klev då upp, kokade te och satte mig i köket och kollade 2 st babelprogram på raken på svtplay. Mycket praktiskt! Efter det gick jag åter och la mig, nu med "Att skriva". Enligt Stephen King hade vi ett själsligt möte där han beskrev en vit kanin med en stor siffra på ryggen och jag är benägen att hålla med.
Det jag hittills "lärt" av Stephen är självklara saker som ingen uttalat tidigare, små mycket värdefulla byggstenar. (återkommer om det när jag läst klart boken!)
Detta själsliga möte gjorde att jag somnade ungefär samtidigt som barnen gick till skolan. Åter igen har jag vänt på dygnet. Klev upp nyss och sitter nu kl 12:00 och dricker te igen och funderar över hur jag på bästa sätt ska förvalta denna korta dag. Någonstans inom mig hör jag en röst som skriker, GÅ UT, Njut av solen! Skynda innan det blir mörkt. En annan röst skriker, Sätt dig ner och skriv människa, tiden är knapp, snart kommer barnen hem från skolan.
Som huvudchef över mitt liv bestämmer jag här och nu att jag börjar med en lång promenad (kanske löpning), ska bara ladda ner en ljudbok i min iphone.
Ang mitt filmmanus som var på väg mot strålande höjder - har nu kraschlandat- Tror jag i alla fall, får se vad min lärare säger om den saken ikväll. (tur att jag har kvar den gamla texten om jag vill ändra tillbaka!) ;)
 
Ha en skön dag och njut av solens bleka strålar, innan det blir mörkt!!
 
- Var tog 8:an vägen?
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Och medan du springer kan du planera vad du ska skriva :-) Ha en skön löparrunda :-)

Svar: Jag önskar jag kunde, senast i natt när jag låg vaken bannade jag mig själv för att min story ite sitter i huvudet utan i enbart i mina fingrar. Utan ett öppet dokument med blanka sidor blir det ingen tankeverkamhet alls. Det är verkligen något jag sörjer. Du ska veta att jag försökt tänka ut något, men det faller platt. Däremot kan jag samla uppslag, men om jag sen kan använda dem det återstår när jag sätter mig för att skriva. Visst är det konstigt. Skulle någon amputera mina händer så skulle det vara slut på idéer direkt. Jag tror helt ärligt att mina fingrar äger de största delen av hjärnan faktiskt. Sorgligt men sant! :,(

2012-11-19 kl. 13:12:33

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Så där är det för mig också ibland. Men oroa dig inte, idéerna kommer. Ibland tar det bara lite längre tid en vanligt :-D

Svar: Samtidigt som jag kan känna mig avundsjuk på att vissa kan gå och fundera, vända och vrida på saker, så är det samtidigt befriande att inte tänka på det. För det blir ju per automatik att jag är helt ledig när jag inte skriver. Vilket i sig är rätt skönt.

2012-11-19 kl. 16:05:36

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback