Längtan

Idag har jag sällskap på jobbet. Har installerat mig i min skrivarlya på övervåningen.
Curry sitter här i hörnet på mitt bord och längtar ut.
Själv längtar jag efter ett förlag som meddelar att manuset är antaget.
Läste igår att av drygt 2000 inkomna manus går 2-3 debutanter till tryck per år.
Konkurrensen är stenhård.
Var inne på cdon.com igår och beställde böcker, insåg att det är oerhört mycket E-böcker där nu.
Kanske borde jag i väntans tider släppa boken som E-bok.
Det tål att tänkas på.
Min Letto går idag tillbaka till adlibris, förhoppningsvis har jag en ny innan helgen.
Min dotter är tillbaka i skolan efter en veckas sjukfrånvaro... och nu har jag två sjuka killar i soffan nere i vardagsrummet, halsont och feber. Jag måste hålla mig frisk, ska jobba på onsdagkväll när Sverige - England spelar fotbollsmatch på Friends Arena..
 
Kurerar mig (och dem) med varmt te och färskingefära för att slippa bli sjuk. 
 
*Ni som skriver missade väl inte min länk jag la ut igår under "frågor och svar".*
 
Ha en skön måndag! :)
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Vilken söt katt du har :-) Den ser verkligen gosig ut.
Självklart ska du släppa din bok som e-bok om den inte blir antagen hos något förlag. Jag är i alla fall sjukt nyfiken på vad Söder om söder handlar om :-) Sen börjar e-böcker att komma mer och mer även här i Sverige. En annan fördel är ju att man som egenutgivare inte behöver ha någon lagerhållning, eller fundera över om man vågar trycka upp en upplaga till, ifall den första skulle sälja slut.

Svar: Tack! Han är världens underbaraste! :D Curry-lo! Jag mailar dig! ;)

2012-11-12 kl. 09:29:46

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anne Jonsson

Hej, har du en egen skrivarlya! Wow, vad mysigt. Hur ser det ut i din skrivarlya? Får du mer inspiration där? Skriver du bättre där ön om du sitter någon annanstans i huset?

Svar: Jag har ett kontor i huset som jag har som kombinerad skrivarlya och smyckesverkstad. Är hobby smyckesdesigner också. Kolla gärna in på www.zira.se ;). Både ja och nej, jag sitter helst vid köksbordet. Men insåg idag när jag satt i min skrivarlya att jag faktiskt skriver mer koncentrerat. När jag sitter i köket störs jag ofta av disk på bänken som "bara" ska plockas bort först osv. Så jo, jag skriver nog lite bättre i min skrivarlya. Desstuom blir det inte lika lätt att små äta... det blir ju betydligt längre till köket! ;) För övrigt kan jag nog sitta var som helst, bara det är lugnt och framförallt tyst. Du då? var skriver du bäst någonstans?

2012-11-12 kl. 22:38:38

URL: http://www.annejons.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback