Make up artist

Nu har jag "jobbat extra som make up artist". Har sminkat Meja och hennes två kompisar. De ska på disco ikväll. Hela hennes rum vibrerar av förväntningar och där ligger en slöja av flickparfym.

Jag minns precis hur det var när jag gick på disco i hennes ålder. Jag vann en danstävligen en gång. Inte för att jag dansade bäst utan för att jag dansade mest. Det var skivan "Eye of the tiger" om ni minns den. http://www.youtube.com/watch?v=VgSMxY6asoE

Det roliga är att hennes disco är på samma ställe som jag vann min skiva på i samma ålder. ;) Bör väl tillägga att hon är 10 år. Här är en bild från förra gången hon skulle på discotek. Då hade hon köpt lösögonfransar av Anna Book på Blocket.ses stora marknad de hade inne på plattan i Sthlm.

 
Jag har tyvärr inte skrivit något på mitt stora projekt idag. Prioriterade att sova mig frisk då jag fortfarande hostar lungorna ur mig. Ska se om jag kan skriva lite när jag skickat iväg barnen till festen. Jag har i alla fall skrivit 3 kapitel i barnboken. Den känns lättare att jobba med när hjärnan inte är pigg.

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Ja, jag minns också den tiden! Avundas nästan din dotter när jag tänker tillbaka på den :-)
Vad fin hon blev i lösögonfransar. Jag har testat det en gång, men då var det någon som kunde det där som satte dit dem och det blev jättebra. Själv är jag värdelös på det där, tycker det är jättesvårt eftersom man helst ska ta en och en och sätta dit för att få ett så naturligt resultat som möjligt.

Svar: Jag håller med, det skulle vara kul att återuppleva det en gång till. Idag hade hon inga lösögonfransar, det där var förra discot. Men hon satte dit dem själv... men si så där resultat. Har aldrig haft lösögonfransar själv, bara såna man gör på salong. (en gång).

2012-11-30 kl. 19:49:38

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback