Om du fick göra en film...

Vad skulle den handla om då?
Nu måste jag sätta mig och skriva veckans "läxa" i mitt filmmanusprojekt. Jag ska skriva 4-5 sidor om en tung konflikt mellan en pappa och hans vuxna son. Sonen har precis försökt döda sin far, men faderna lyckas avväpna sonen och nu sitter de där och ska närma sig varandra. Svårt, svårt, svårt.
Min filmmanuslärare tycker att scenen är jätteladdad och att jag ska bygga på den och inte släppa den på toppen som jag gjort fram till nu. Det här blir något att bita i.
Hur skulle ni närma er någon som precis försökt ta ert liv?

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Riktigt tricky fråga. Om någon precis försökt döda mig och jag fick chansen att ställa vederbörande en fråga, skulle ju den första frågan jag ställde bli, varför. Men det kanske redan framgår i ditt manus? Och om jag visste anledningen, skulle jag antagligen försöka bena ut om det inte funnits något annat sätt att lösa konflikten på. Hmmm. Som sagt, jättesvårt.

Svar: Jo, det framgår redan i manuset. Svårt är det och jag fick inte den tiden jag behövde, så jag får snällt jobba vidare med den i morgon.

2012-11-01 kl. 21:08:55

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Men hjälp vad svårt! Har inget bra råd tyvärr. Hoppas du kommer på nåt som funkar!

Svar: Det hoppas jag med. Måste fortsätta i morgon. ;)

2012-11-02 kl. 09:14:47

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback