Sthlms dramatiskahögskola

När jag anmälde mig till kursen i filmmanusteknik gjorde jag det enbart för att det är en kul grej. Att lära sig någonting helt nytt. Den här kursen har varit svår, intensiv och mycket givande. Ett guldkorn helt enkelt.
Mycket bra för mitt skrivande i största allmänhet, helt nya vinklar.
Det coolaste som inte ens slagit mig var när Peter (vår lärare) sa igår:
"Det här, det är så bra att du kan använda det om du vill söka in till Sthlms dramatiskahögskola".
"Häpp"... jag har aldrig tänkt tanken ens, men när jag surfat runt lite på deras hemsida, så hade det varit grymt kul att söka dit.
Tänk att få jobba med filmteknik och filmmanus.
Jag ska definitivt fundera på detta.

Har legat i soffan och kurerat mig hela kvällen, medan resten av familjen varit iväg på födelsedagsfika. Fick dock en låda kakor när de kom tillbaka och middag i en annan. Middagen får vänta till i morgon, noll matlust. 2 kakor mumsade jag i mig och resten tar jag i morgon.
Tack för fika och mat! :D
Hoppas presenten passade.

Ser fram emot en frisk dag i morgon, fylld av energi!

Kommentarer
Postat av: Anne Jonsson

Wow vilket bra betyg du fick av läraren!! Så kul! Klart du ska söka till den där skolan. Det var nog meningen att du skulle gå den där kursen och få det där tipset ... bra att lyssna på alla puttar vi får från livet, de brukar visa oss vägen dit vi borde gå.

Svar: Det har du verkligen rätt i, jag brukar vara lyhörd inför ödetsvägar. Jag ska ta mig en riktig funderare på det här, den är 3 år på heltid, så det måste funkar för resten av familjen också. ;)

2012-11-20 kl. 23:29:19

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

självklart ska du söka när du fick ett så bra betyg!
Krya på dig nu :-)

Svar: Tack! Det behövs. Ja, jag ska i alla fall fundera på saken! ;)

2012-11-21 kl. 08:27:50

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Vad roligt! Tycker absolut att du ska söka!

Svar: Ja, visst är det kul, trodde jag aldrig.

2012-11-21 kl. 09:41:14

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback