Appropå vaddå?

Idag har jag haft en ordlös onsdag. Har dock läst in mig på mycket som jag ska jobba med längre fram. Inte helt nöjd med dagen, men vissa dagar är skurna i kanterna.
Fick ett bra tips av Fia Filur, trots att tipset egentligen var riktat till en annan person sög jag i mig det. "Sluta tänk-Börja skriv". Det är ju så jag normalt jobbar med Söder om stan. Men i tre60´måste jag tänka för att inte på något sätt uppfattas fel och då tar det hela tiden stopp, stopp, stopp.
Men, det gör egentligen inget för jag har ingen deadline här.
Tänkte göra mig en Latte Macchiato, inget jag vanligtvis dricker. Men en av mina karaktärer har fått mig att börja dricka det. Påverkas ni också av era karaktärer? Det är rätt skönt att vid snart 40-år kunna erkänna att jag har ett helt gäng låtsas kompisar. ;)
 
Jag vill också kunna göra såna här fina mönster. Den här Latte macchiaton drack jag igår tillsammans med en mycket nära vän på ett café.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Haha, bra tips är till för alla :) Jag tänker också för mycket, det är därför jag gillar att skriva första utkastet för då brukar jag ha så bråttom att jag inte hinner tänka :)

Svar: Tack! Det är ett mycket bra tips och det är lätt att glömma bort det när man håller på med krävande projekt! ;)

2012-10-24 kl. 19:56:24

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Lee Destino

Tack vare att jag kom igång så bra med skrivandet har jag försummat bloggläsandet lite :-). Men jag tar alltid igen det senare :-)
Nu ska jag dricka lite kaffe och fortsätta skriva. Håller med. Det är fantastiskt att ha låtsaskompisar som vuxen :-)

Svar: Ja, visst är det mysigt! :D

2012-10-25 kl. 06:56:53

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback