Catch me if you can

Tänkte passa på så här till helgen och komma med ett riktigt bra filmtips som dessutom bygger på en verklig händelse. Cdon.com har gett filmen 5/5. Eftersom det verkligen har hänt så är jag också beredd att ge den högsta betyg. Här kommer lite info om vad den handlar om:
 
"Abagnale hade hunnit arbeta både som läkare såväl som advokat och pilot innan han ens fyllt 18 år. Vid 17 års ålder var han den mest framgångsrika bankrånaren i USAs historia.

FBI-agenten Carl Hanratty har gjort det till sin främsta uppgift att finna den unge brottslingen och ställa honom inför rätta. Abagnale är dock alltid ett steg före".

Idag behöver jag inte jobba med mitt filmmanus eftersom det är höstlov nästa vecka. Så jag grottar ner mig i "Söder om stan" en stund, sist hann jag bara skriva fram tills "hon" klev in i ödehuset. Så idag ska även jag få veta vad som finns där inne.

Kan även tala om för mina bloggvänner ute i landet att snön föll i STHLM igår och det ligger bara lite kvar nu på fm. Det är mycket sällan det har snöat innan min födelsedag. Nedräkningen har börjat, 2 dagar kvar som jag kan titulera mig som 39:åring. ;) Ha en extremt skön fredag mina vänner!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Ååååh. Den har jag sett :-). Jag ger den också 5 av 5!

Svar: :D Galet hur han lyckades så bra med allt eller hur! Extremt smart kille! Dessutom var han ju så himla snäll och ville alla så gott.

2012-10-26 kl. 10:49:45

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Ja, det är en helt fantastisk historia. Helt otroligt att det hänt på riktigt! :-)

2012-10-26 kl. 11:22:12

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

jag tänker faktiskt köpa en film i helgen, fast det lutar nog mer åt en romantisk komedi... Hoppas du får en skön helg. Och jag kommenterade på din kommentar hos Lee... Kram

Svar: Berätta om filmen sen! :) Ha en underbar helg du också!

2012-10-26 kl. 22:19:43

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback