Det bästa sättet att förutspå din framtid är att skapa den

I samma stund som vi beslutar oss
rör sig ödet
att våga tro på vår egen förmåga
att bestiga det berg som ligger framför oss
att våga hoppa
det är vad livet handlar om
 
Idag tänkte jag skriva om just sånt som gör oss starka inför uppgiften vi står inför. Oavsett om det är stort eller smått så kräver vår tanke och vår fullkomliga vilja att vi verkligen har bestämt oss.
Det finns dem som bestämmer sig, men så går det om ett tag och så har det "glömt" vad det bestämt och faller in i sitt gamla sätt att vara.
Då har de egentligen inte bestämt sig, utan de har funderat på att ändra sig.
 
Här gäller det att se skillnaden. Om man bestämmer sig kan man gå hur långt som helst och nå de mål man verkligen vill nå. Det gäller bara att vara fokuserad.
 
Jag har haft förmånen att lyssna på många stora idrottsmän och kvinnor, jag har hört dem berätta om att de med sin vilja av järn och rätt inställning nått precis dit de velat och ibland ännu längre. Det är dem jag tar fasta på. Kan dom -kan jag!
Och det här gäller givetvis alla som bestämt sig. ALLA KAN om vijan och kämparglöden finns där!
Så BESTÄM er och gör det bästa av era liv. Dagarna går och de kommer inte tillbaka!
 
Önskar er all lycka!
 
Jag tar gärna fasta på ordspråk och håller mig till dem, här följer några:
 
" Det bästa sättet att förutspå din framtid är att skapa den"
" Vänd ansiktet mot solen, så kommer skuggorna bakom dig"
" Det är bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret"
" Det man vill göra - gör man bäst"
" Förlorare har ursäkter - vinnare har en handlingsplan"
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Ett bra urval av ordspråk. Här kommer min favorit, som nästan är uttjatad, men som jag ändå brukar ha i bakhuvuet. Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid :-)

Svar: Ja, den är jättebra! Gillar också den skarpt! :D

2012-10-03 kl. 11:06:59

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback