Oväntat!

Det bästa med att skriva en story där man inte har någon färdig idé är att det blir så kul att följa den själv. Idag har jag jobbat en del med Manus 2 (ja, jag ska namnsätta det... vet bara inte vilket namn jag ska ha). Det är galet underhållande att se vad karaktärerna tar sig för och hur det hanterar situationerna de hamnar i. Startfältet ser spännande ut och jag önskar givetvis att jag hade all tid i världen till att skriva, vilket jag tyvärr inte har. Dessutom kommer det bli ännu tightare med tiden, då jag har ännu ett projekt som väntar bakom knuten. Berättar mer om det nästa vecka.
Nu ska jag försöka få ihop mitt filmmanus som jag inte har hunnit jobba med.
 
Ha en skönkväll!
Kom gärna med förslag på namn som passar ihop med Söder om söder. ;)
 
Det här är också rätt oväntat! :D
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det är ju det som är så roligt. När karaktärerna tar sig för saker som man aldrig trott :-).
Svårt det där med titlar, men om det är en fortsättning på Söder om söder, tycker jag att du ska ha något som anknyter till den. Men jag ska grunna lite och se om jag kommer på något bra :-)
Pepp, pepp, pepp

Svar: :) Tack! Ja, det är verkligen svårt.

2012-10-03 kl. 16:41:49

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: mor

"Inte så långt från stan", "I en förort",
"I utkanten av stan", "Inte långt hem"

Svar: Tack ska fundra på dessa! :)

2012-10-03 kl. 18:28:39
Postat av: Lee Destino

Kanske något med "Slutdestination" i namnet om det blir den sista delen alltså. Bara ett förslag :-)

Svar: Ja, det vet jag ju inte... he he.. svårt att veta. Men vad tror du om "Söder om stan" blir ju galet likt söder om söder, men jag vill "bara" ha ett arbetsnamn. Sen kan ju bådet det nya och söder om söder bytas ut i slutet. :)

2012-10-03 kl. 22:55:57

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Ja, Söder om stan låter bra. Och som sagt, titeln kan ju alltid ändras sen. Ibland kan det vara något ur själva texten. Ett av de snyggaste exemplen på det tycker jag är "När lammen tystnar". Det väcker liksom en nyfikenhet och ändå blir allt logiskt på slutet, varför den heter så :-)

Svar: Det är ju roligare med namn som väcker nyfikenhet, precis som du säger. Vill mest ha ett arbetsnamn nu. Känns segt att säga "du vet mitt manus 2". ;)Jag tror nog att jag kommer ändra innan det går i tryck. När jag skrev noveller för massor med år sedan, så valde jag alltid titel när jag läst klart novellen. Då kom det något av sig själv. Har inte riktigt tagit mig tid att fundera heller. En novell är lättre för den läser man på en kort stund, här ska läsas i flera dagar innan man är klar. Ja, ja, vi får se vad det blir. Det kommer väl till mig någon sömnlös natt! :D

2012-10-04 kl. 07:58:02

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Det lär det säkert göra :-)

Svar: :)

2012-10-04 kl. 08:27:03

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback