Spännande!

Det har varit en spännande dag, många mindre förlag jag aldrig hört talas om var på plats. Vilket givetvis vidgat mina vyer. Pratade lite med två olika förlag och jag var välkommen att skicka in mitt manus till dem. Vilket jag givetvis ska göra på stående fot! ;)
Köpte även två stycken böcker "Skriv om och om igen" en bok om att hitta idéer till skrivandet. Tänkte att den kan vara bra att ha ifall det skulle sina... (hemska tanke!)
Den andra "Söta fredag" verkar bara så bra så jag var tvungen att köpa den. ;)
Trodde det skulle vara överfullt med folk där, men det var helt lagom med folk, vilket gjorde det lätt att prata med förläggarna. Kanon helt enkelt!
Jag träffade givetvis Kati där och vi hade trevligt i pauserna. ;)
En kanondag i all sin enkelhet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kati

Ja jag är också väldigt nöjd med dagen, trots att jag bara hittade ett förlag som skulle passa min bok. så nu har jag lite att tänka på. Och hoppas, för det förlaget känns precis rätt för min berättelse. Jag kände det direkt när jag hörde beskrivningen av deras profil.

Svar: Nu har jag skickat till x pub och fixat klart pappersformat till weyler. Så spännande. Alltid bra med en personlig kontakt! :D Hojta till när du skickar iväg så jag får ge dig en cyber lyckospark! ;)

2012-10-13 kl. 19:10:34

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Lee Destino

Måste ha varit hur kul som helst. Roligt också att du träffade Kati, så du hade någon att mingla med bland alla andra :-)
Lycka till med manuset nu! Håller alla tummar som du vet :-)

Svar: :) Tack! Ja, det var nice, men jag saknade dig där! ;)

2012-10-13 kl. 19:34:43

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Saknade er också :-). Men ni kanske kände att jag var där med er i mina tankar :-)

Svar: Klar du var! :D

2012-10-13 kl. 19:46:25

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Åh, vad kul det låter! Ibland är det synd att bo långt ifrån Sthlm och missa alla spännande grejer! Hoppas det går bra för ditt manus nu!

Svar: Tack! :D

2012-10-13 kl. 20:03:38

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Carola

Jag säger som Fia, ni måste ha haft det kul och inspirerande. Toppentillfälle att lära känna förlag och vilka som passar ens manus.
Tack för tipset på den nya tidningen. Den ska jag leta upp till veckan när jag åker in till stan och jobbar.
Lycka till med manus och förlagskontakterna :))!

Svar: Tack! :DJa, tidningen kanske ser lite "tråkig ut", men den serverar en buffé av härligt läsande!

2012-10-14 kl. 15:00:37

URL: http://carolastromstedt.wordpress.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback