Utseendets betydelse

Visst har utseendet stor betydelse när vi tittar på vad vi vill ha och vad vi är ute efter.
När jag letar nya böcker, går jag omedvetet på omslagen, sen är baksidestexten helt avgörande om jag köper den eller inte. Eller inte bara, för om de har fått bra recensioner som står på baksidan har även dessa stor inverkan på mitt val. Väldigt sällan slår jag upp en sida mitt i boken och läser några rader, det borde man nog göra när man väljer bok, eftersom första sidorna oftast är väl preparerade så kan det vara lite missvisande. Hur många gånger har man inte köpt en bok med grymt bra början och sen ett långt seegt innanmäte och mot slutet visar den sig vara lika bra som början... om man orkar hålla ut på transportsträckan vill säga. Det är ju egenligen transportsträckan man ska lägga krutet på om ni frågar mig, eftersom det är där folk lägger boken ifrån sig för att börja på något mer spännade och intressant.

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Håller med. Många gånger tror man att en bok ska vara bra för att de första sidorna är det, vilket kan vara grymt missvisande.
Vad recensenterna har tyckt hänger jag däremot inte upp mig så mycket på. Jag går mer på andra som läser och gillar samma typ av böcker som jag gör. Då brukar jag inte bli besviken sen. För ibland kan en bok som jag tyckte var jättedålig, få lysande recensioner :-)

Svar: Ja, så kan det ju absolut vara. Jag läste "kärlekens vidunderliga historia" och den köpte jag mycket på recensionerna. Men jag tyckte mest att den var konstig.

2012-10-22 kl. 17:59:30

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback