Väntan blir vad du gör den till.

Som ni alla vet väntar jag på flera olika svar.
Bl a från olika bokförlag, från olika jobbsökningar och från oneoff.
Oftast går väntan bra för jag skriver ju som bekant på bok 2 under tiden. 
Men så kommer ibland tanken, hur går det? Vad tycker de som läser den? Är den bra eller är det bara skräp? Hissar eller dissar de? Blir det fullfart eller pannkaka? Vad händer?
Ja, tankarna är många. Turligt nog sover jag bra och inga konstiga drömmar om just detta. Så än sålänge går det bra. Tror väntan blir svårare ju närmare målet jag kommer. Snart har det gått en månad sen jag skickade in...
... jag kanske bord starta någon form av nedräkning. Fast de blir svårt, jag ska få svar mellan 2-3 månader. Däremellan kan ju alla svara när de vill.
Faktum är att jag redan fått svar från ett förlag som vill ge ut min bok, det är ett mindre förlag. Där får man som författare gå in och betala en summa själv "i början" för att ge ut boken. Sen får man tillbaka pengar för varje såld bok. Självklart ska jag överväga detta. Men jag måste vänta in svar från de andra innan jag bestämmer mig hur jag går vidare med manuset.
 
Ha en glimrande dag! :D

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Ja, att vänta är det värsta av allt. Och en del förlag kan det ju ta betydligt längre än 3 månader, innan de hör av sig.
Men jag håller tummarna för dig, allt vad jag kan :-)

2012-10-09 kl. 09:20:51

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback