Affärsidé 2

Jag får många frågor kring hur det gick med min affärsidé. Saken är den att jag inte vet. Har ännu inte hört något.
Eftersom det kommit många nya läsare till min blogg ska jag kortfattat berätta vad det här handlar om.
Jag och min kära granne drev igenom ett projekt tillsammans med våra barn och kommunen vi bor i. En skatepark till barnens glada jubel. Lagom till invigningen av denna kontaktade jag Oneoff (ett skateboard företag) och bad om sponsring till våra tävlingar vi skulle ha på invigningen.
Alla jag kom i kontakt med på företaget briljerade i service! Jag blev oerhört förvånad och glad inför responsen vi fick och servicen utöver det vanliga.
Priserna från Oneoff blev pricken över i på invigningen.
När jag sen en dag kom på en mycket bra affärsidé inom skateboard sporten var mitt val självklart.
Jag kontaktade dem igen och bad om ett möte med ägarna och inköparen.
 
Mötet gick mycket bra, vi hade en fin dialog om hur min idé skulle kunna bli verklighet tillsammans med dem. Både som den var tänkt från början och även hur vi skulle kunna vidareutveckla den. Jag lämnade alla mina förslag på ett papper till dem.
De skulle låta sitt team testa dessa produkter. Självklart är jag dödligt nyfiken på hur det gick.
Det har nu gått 3 månader sen mötet och jag har inte hört hur de tänker vidare ang detta.
Jag vet att produkten är grym och jag vill verkligen att den ska bli verklighet.
 
Vissa av mina vänner kraxar "känn dig blåst".
Men jag litar på folk och väntar tålmodigt på svar. Jag hoppas på ett långt och troget samarbete, då jag vet att min idé är revolutionerande inom skatesporten.
* Önska mig lycka till *
 
Självklart återkommer jag så fort jag hört något om det ;).
 
Ang min träning: 10/100 avklarat
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag tycker inte alls du ska känna dig blåst. Sådant där kan ta sin tid ibland. Jag håller i alla fall tummarna för dig :-)

Svar: Tack! Jag tror det behövs! ;)

2012-09-11 kl. 09:38:06

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback