Bland manus och smycken

Det här halsbandet hade jag på mig igår när jag var på fest. Det är mitt personliga favorithalsband.Hjärtat är i glas och det är en vän till mig som gör dessa. Helt underbara.
Jag gillar svarta kedjor det bryter av lite mot alla silverpläterade kedjor. Men givetvis finns det mycket snyggt bland dessa också.
Här är ett typiskt silverpläterat.
 
Jag står fortfarande i valet och kvalet om att åka ner till bokmässan i Gbg. Men det lutar starkt åt att jag tar mig dit. Tänkte i såfall passa på att göra Gbg. Bodde där i 8 år och har en del jag vill hinna med när jag väl är på plats. Knepigt nog har jag ett viktigt möte i kvinnligt nätverkande att hinna med på fredag förmiddag. Skulle vilja sticka till ner det första jag gör på fredag morgon, men det blir inte alltid som man tänkt sig.
Mitt mål är att själv stå på bokmässan nästa år och "signa" min bok! ;)
Manuset kallas söder om söder, men det kan få ett annat namn innan den publiceras, det kommer jag givetvis berätta mer om här framöver. Hoppas givetvis på att någon av sveriges största förlag ska gilla mitt manus så jag kan ha en dundrade releasefest.
Det unika med mitt manus är att det inte bara handlar om "kvinnan mitt i livet" utan även om den sårbara tonåringen som fastnar i drogproblem och fem andra livsöden, som man får följa under ett års tid. Jag skildrar också en gärningsmans ångest över vad han har gjort. Normalt burkar inte gärningsmän ( i romaner) ha någon som helst ångest, men här är en man som ångrar sig så till den milda grad att han funderar på att ta sitt liv.
 
Läste i tidningen Skriva något i stil med detta:
Vi har pratat med förlagen här gäller samma regler i alla genrer:
Det bästa böckerna är nästan alltid ett resultat av talang, passion och hårt arbete.
Här har ni mig! Jag har talang (läs ödmjukt ;)), passion och jag har jobbat stenhårt i 1½ år ! 
1 oktober har jag planerat in att börja skriva på uppföljaren till söder om söder. :D *Längtar!*
 
Idag står någon typ av motion på schemat då jag "bara" bockat av 17/100 (100 pass på 4 månader start 1 sept) Än så länge ligger jag bra till men börjar man sinka blir det mycket att träna i slutet. Är du en person som gillar sånt här, så finns gruppen på FB. Välkommen att hoppa på! Hälsan är det enda vi har!
Hoppas solen skiner på er i dag! :D

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Man blir alltid så glad av att läsa dina inlägg, Jenny. Och jag behöver ju inte upprepa att jag håller tummarna för dig. Både när det gäller ditt manus och dina smycken.
Ps. Om det inte varit min bror som fyllt år, skulle jag absolut ha köpt något av dina smycken i present :-D. Nu får jag försöka leta vidare och snart brinner det i knutarna.

Svar: Tack! Lycka till med din shopping! :)

2012-09-23 kl. 12:13:02

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Hej, du har otroligt vackra smycken. Kan man beställa direkt ifrån dig? =)

Mvh

Jeanette

Svar: Hej!Självklart kan du göra det! :)
På hemsidan zira.se finns det nummer på varje foto, om man håller pekaren på. Titta igenom och se vad du är intresserad av så ska vi se. Jag gör ALDRIG 2 st likadana. Så om smycket redan finns (och är sålt) får det bli något liknande. Mitt motto är att man ska vara unik med sitt smycke.
Kul att du tycker om det jag gör, det värmer!

2012-09-24 kl. 11:38:26

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback