Fucking Åmål - komplex enkelhet

 Fick läxa från Filmmanuslinjen att se den här filmen ur studiesyfte. Svårt när jag inte är van att studera film. Brukar mest bara titta utan någon vidare eftertanke.
Här har jag nu suttit med papper och penna för att försöka "studera" den. Det finns massor att säga om filmen, men jag fick bara ner några ynka rader. Den är helt enkelt för komplex i sin enkelhet.
Däremot är jag helt övertygad om att det kommer bli mycket bra diskussionsmaterial av detta.
 
Kan inte låta bli att fundera lite över mitt bokmanus, söder om söder. Det skulle kunna bli en bra svensk film eller till och med en tv-serie. ;) I detta nu är det faktiskt en filmproducent som läser mitt manus. Galet spännande!
 
Mitt eget kortfilmsmanus har jag nu skickat till min kurs lärare Peter Bull-Simonsen. Det han har fått nu är bara en liten "början", vi ska jobba med våra projekt i 10 veckor framöver. :D
 
Om ni inte har sett Fucking Åmål så tycker jag ni ska göra det. Det är lika aktuell nu som då.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Kan tänka mig att det är svårt att analysera Fucking Åmål. Den filmen var riktigt bra :-)

Svar: ja, svårt är nog bara förnamnet. ;)

2012-09-27 kl. 15:40:56

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback