Livet från den ljusa sidan- och vardags nojor!

Jag försöker alltid se positivt på livets skeden. Inte så att jag aldrig är på uruselt humör eller så, men jag är oftast glad och positivt inställd.
Jag ser förändringar som en möjlighet och inte ett hinder och jag försöker alltid att hitta bra lösningar på ett problem.
Idag tänkte jag skriva lite om tvångstankar/ vardags nojor.
När jag var si så där  10 år började många i skolan att undvika A-brunnar, ta extra omvägar för att kliva på K-brunnar. Givetvis hoppade jag på det som barn och tyckte först att det var en kul grej, men när man skuttat runt så där på olika brunnar märker man efter ett tag att det inte är en lek längre. Det tog lång tid att sluta upp med det. (även om det nu är 25 år sen sist jag ens funderade över brunnar).
Jag hade en kompis i tonåren som alltid var tvungen att låsa dörren 3 ggr (fram-tillbaka,fram-tillbaka) annars betydde det otur. Den här vännen satte sig också alltid på huk vid ytterdörren och räknade innan hon kunde gå ut.
Har ni några nojor? Berätta gärna om dem!
Jag har en noja, dock ingen tvångstanke. Den kommer ett par ggr per år. Tanken föds alltid när jag uttråkad står och väntar på något. Kan vara tåget till exempel. Liksom för att fördriva tiden föddes den här idén, som följt mig hela livet. Jag börjar läsa alla skyltar jag ser på sjörövarspråket!
Ni kan ju tänka er! När det väl börjat håller det i sig några dagar. Alla skyltar jag ser. Knepigt, men samtidigt roar det mig.
Bobehohövoveror jojagog sosägoga atottot jojagog äror gogrorymom popå sosjojörorövovarorsospoproråkoketot?
(Behöver jag säga att jag är grym på sjörövarspråket?)
Om ni missat den här underbara filmen måste ni se den! Hör av er sen och berätta vad ni tyckte om den!
** Jag kom på två till tvångstankar jag har, jag sköljer alltid ur ett glas innan jag dricker ur det och jag torkar alltid av locket på konservburkar (även läskburkar) innan jag öppnar dem. ** :D
Ha en sköndag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Även jag hade en period med A och K-brunnar :-). När jag var i tonåren hängde jag också upp mig på det här med 3. Jag måste göra allt 3 gånger, annars betydde det otur :-).
Som tur är har jag kommit över allt sånt där nu. Det tar ju en faslig tid att hålla på så där :-).

Svar: Ja, men tänk ändå att det kan börja som en oskyldig lek för många, men sen faktiskt utvecklas till riktiga tvångstankar som de får jobba med som vuxna. Man lär ju hjärnan att reagera på ett visst sätt, sen måste man ju lära om den. Inte alltid det lättaste. Trodde nästan att jag pga mitt inlägg skulle börja läsa skyltar igen, men jag har varit i stan hela dagen och inte tänkt någonting på det. ;) Låter det som jag är smått galen?

2012-09-25 kl. 13:36:02

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Och just ja. Jag har sett den där filmen. Gillade den jättemycket, men Nicholson är ju nästan alltid bra :-).

Svar: :D Gammal film men den håller!

2012-09-25 kl. 13:37:08

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Nej, du låter absolut inte galen :-). Jag känner igen det där också :-).

Svar: hi hi! :)

2012-09-25 kl. 16:33:32

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback