När autopiloten bestämmer

Jag sitter tillbakalutad i fåtöljen i vardagsrummet och funderar över om jag ska sätta tänderna i mitt manus. Men... så får jag frågan.
- Mamma, kan du köra oss till centrum, vi vill köpa nya skateboards.
Utan att alls tänka, hör jag hur min autopilot säger.
- Ja visst.
 
Häpp! Vad hände med min manus tid?
 
Saken är att det står bio på schemat med familjen närmare eftermiddagen. Så nu lovade jag bort min egen tid. Utan att tänka.
 
Köket är avstängt för alla utom Meja och Stefan. Där pågår just nu en filminspelning. Meja bakar sin livs första prinsesstårta och Stefan filmar. Meja har en idol som bakar så häftiga saker http://www.youtube.com/watch?v=21RK2P20-z0 . Nu göra hon en egen bakfilm.
 
Vår Curry (vår katt) verkar inte må så bra just nu. Han har börjat kissa inne och jag misstänker att det kanske är urinvägsinfektion på g. Ska surfa runt lite på det innan jag kör iväg killarna.
 
Vad gör ni idag?
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Inomhuskissande katt, bättre dofter kan man ha. Stackars djur. Hoppas det löser sig lätt.

Och det kan ju vara bra att röra på sig också, kanske du tänker på nåt medan du kör på skateboardköparna.

Svar: Nä, det är inte kul. Mycket tvätt blir det. :/ Han brukar inte kissa inne, så det måste vara något han vill tala om.

2013-04-28 kl. 14:41:50

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback