Äntligen på banan igen

Första skrivpasset efter semestern. Så härligt. :D
 
Till mina skrivade bloggvänner.
Hur gör ni när ni jobbar med ett omskrivningsmanus?
 
Jag har tre olika dokument uppe samtidigt.
* Orginalet - som jag klipper och klistrar ut material ifrån - till 
* Omskrivningsmanuset 
Dessutom har jag
* "slask" dokumentet - där jag lägger text som av olika anledningar ska sparas.
 
Nu har jag äntligen bestämt mig för vilket namn mitt första manus ska få. Det är verkligen klubbat nu. Inga ändringar på det mer. Vad det blev kommer ni tidsnog få veta. :D 
Skönt är det i alla fall att jag äntligen bestämt mig.
 
Nu ska jag in i karaktärernasvärld igen.
 
Önskar er en härlig dag!
 

Kommentarer
Postat av: Kati

Jag har en variant som liknar din: det ursprungliga dokumentet, det nya och ett som heter drawingboard, där jag mixtrar med texten jag klipper in, lite i taget. det ursprungliga förblir alltså orört och när jag laborerat klart/ändrat det som behövs ändras klistrar jag in textstyckena i det nya. Låter det klokt? Svårt att förklara på något annat sätt.

Svar: Förstår precis vad du menar. Jag gör dock tvärtom. Klistrar över först, laborerar om och sparar. Kastar allt jag inte ska ha och sparar till 3:an i slasken. :D

2013-08-20 kl. 13:10:39

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Mia Skrifver

Just nu jobbar jag med version 12, tror jag. Men har alltså ett slaskdokument dit jag slänger sånt jag är säker på att ska bort men som jag inte vågar kasta för att jag är en fegis. Jag tittar aldrig på det jag kastat. Det har kastats av en orsak men jag kan liksom inte bara trycka bort det. Ifall... Men i övrigt har jag liksom dokumentet och så skriver jag in i det och när jag gjort ändringar som jag kanske ångrar så har jag sparat en ny version, därför nummer tolv nu. Men jag tittat inte på de gamla versionerna heller. Det är bara nånslags ide om att jag ska kunna göra det. Så i princip har jag bara ett dokument, det jag jobbar i.

Svar: Känner igen mig. Dock kastar jag hej vilt. Sparar bara "urklipp" som jag vet att jag ska använda i 3:an. Det är så befriande att vara igång igen. Jag lever upp och inser att jag känner mig halv utan. ;)

2013-08-20 kl. 14:39:41

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback