Död och begraven

Nä inte riktigt men nästan.
Meja lånade min telefon igår, satt och gungade i en repstege när den föll ur hennes ficka och gled genom luften mot en säker död.
Glaset gick naturligtvis sönder och skärmen blev svart. :/
 
Så, nu kommer jag bara kunna blogga via min dator tills vi lyckats återuppväcka den från de döda. Vilket vi har avsikt att göra. Beställa reservdelar och mecka isär. Vi har gjort det förr och det fungerar bra. :)
Idag står beställning högt på listan så vi hinner få prylarna hit till landet.
Det blir en total make over. Det jag behöver byta är följande:
Skärm
Glas
Hemknapp
och nytt batteri när den nu ändå ligger med magen uppfläkt på operationsbordet.
 
Om si så där en vecka bör den vara alive igen. ;)
 
Ni som läste inlägget igår på Författare på FB, såg att jag hittade en skrivmaskin på en loppis. Köpte den inte utan funderar på att göra det.
Men så kom min son på att morfar har två fina skrivmaskiner här på landet. Så nu på morgonen har han grävt fram en av dem. En Continental, jättefin gammal svart skrivmaskin. Tydligen ska det även finnas en grön här på landet, får fråga "morfar" när han kommer.
Jag vill ha en svart som prydnad hemma, inte för att skriva på.
 
Tyvärr kan jag inte lägga upp någon bild nu, men det kommer en senare.
 
Man ska inte gråta över kraschade mobiler - snarare njuta av lugnet som följer. :D
 

Kommentarer
Postat av: Kati

Jag har också letat efter en gammaldags skrivmaskin att ha som prydnad. Tycker de är så vackra. Kul att vi tänkt samma sak! :D

Svar: Verkar finnas en del på loppisar :D Ja, visst är de vackra.

2013-08-01 kl. 15:48:03

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Mia Skrifver

Härligt med skrivmaskin. Man kan också liksom kolla på dem och tänka på hur det var förr. Innan folk hade dator. Fast i och för sig, förr och förr, det finns ju såna som fortfarande skriver på skrivmaskin ännu.

2013-08-01 kl. 19:28:57

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Fia Filur

Otur med mobilen! Men som du säger, man får passa på att njuta av tillfälligt lugn istället :)

2013-08-02 kl. 09:44:32

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback