Gör ingenting

... Och du blir uttråkad.
Sån är jag. Även om jag vaknar på morgonen och njuter av att dagen är ett oskrivet blad, ledsnar jag snabbt på att göra ingenting.

När jag slog upp mina gröna i morse tänkte jag:
"Äntligen en läsdag."
Hur mycket tror ni jag läste?
Helt rätt! Inte mycket alls. Faktum är att jag läste väldigt lite. Typ ett kapitel.

Kom på mig själv, sittande i en baden baden stol i solskenet och längta hem till en hel läsdag i soffan. (??!!)
Jag hade ju dagen tillgodo, så varför läste jag inte?
Ingen aning, det blev bara inte så. Däremot har jag gått omkring med min läsplatta i handen.
Vallat böcker är vad jag gjort idag.
Sen avrundade jag med en fika hos min kusin medan barnen badade i hennes pool.

Nu är kl 23:00 och bredvid min kudde ligger läsplattan. Undrar om jag ska läsa lite eller om jag ska natta den.


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Vallat böcker och nattat dem. Det är fint, Jenny. Du tar hand om dem. Vad brukar du ge dem att äta eller dricker de helst kaffe? Hörde om en som gav boken tuggummi. Rekommenderas inte mellan sidorna.

2013-08-14 kl. 08:06:34

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback