Analog jul

Idag börjar vår analoga vecka. Internet kommer stängas ner för att vi ska umgås, spela analoga spel (ga vanliga sällskapsspel) prata och läsa. 
Förra året hade vi också analog jul. Det var jätteskönt. 
Idag har jag och Meja bakat Lindorgömmor. 

Ett litet experiment. 
Jag halverade kulorna för att de skulle få plats. 


Och sen på med mer smet. Så här fina blev de. 
Kan tala om att det blev galet goda. Kulan i mitten är rinnande, likt en fondant. Supersmarrigt! Nu finns det massor av smaker kvar att baka med. Det här var mintkulor. 
Idag har jag förberett morgondagen genom att jag har gjort klart matjesillstårtan och efterrätten saffranspannacotta med passionsfrukt. 
Ikväll ska vi på uppesittarkväll med släkten och fram tills dess ska jag nu läsa och skriva. Skönt att vara klar. 

Önskar er God Jul och Gott nytt år!!
Eftersom vi ska ha analog jul blir det förre inlägg på bloggen. Tanken med analog jul är att barnen ska komma ifrån spelandet. Jag kommer titta in emellanåt och uppdatera bloggen. :D
Må gott!! Ho Ho Hoo...




Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Ser goda ut! Visste inte att det fanns såna kulor i mint! Vit choklad är min Lindor-favorit. God jul!

Svar: Tack! Detsamma <3

2013-12-23 kl. 20:54:56

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback