Utan hus

Har tillbringat hela dagen i köket. Betydligt längre tid än vad jag räknade med. 


Apelsin, lime, grape och aprikoser blev till marmelad med smak av kanel och kardemumma. 
Väldigt speciell men god.


Här får min sill vara med på ett hörn. Den med smak av fetaost, purjolök och chili. 


Passade även på att baka ett fruktbröd med aprikoser, russin, solrosfrön, pumpakärnor och valnötter. Riktigt gott. 

Namnade alla inslagna paket. Vissa fick snöre också. Nu ligger de under granen och jag hoppas att katterna inte har öppnat alla i morgon när vi vaknar...
Det prasslade mystiskt under granen när jag lämnade vardagsrummet. 

Meja blev utan hus att dekorera då varken hon eller jag ville baka hus delarna. (Slut i affären). Så hon dekorerade vanliga pepparkakshjärtan i stället. Tyvärr hann jag knappt se resultatet innan de konstigt nog gick upp i rök.

Det roliga med att julfixa är när man inte har planerat något, utan vaknar och tänker.
"Idag vill jag baka och greja." Hade jag haft det här inplanerat hela veckan hade "MÅSTET" hängt som en blöt trasa över det. 
Nu ville jag och medan dagen gick blev det mer och mer jag ville lägga tid på. I morgon är en annan dag, inget planerat. Alltså, frukost och fundera ut vad jag vill göra med dagen. 

Mitt i allt detta har vi faktiskt övat matte med barnen, efter det här smarta upplägget. Hela legolådan mitt på golvet i köket. Vi snackar 10 kg lego. ;)
Tänk om någon hade visat mig på det här sättet när jag gick i skolan. 

Nu äntligen några kapitel i en av böckerna jag läser. ( hoppas jag orkar mer än en sida...)

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Vad fint med så mycket grejande. Julstök. Ett mysigt ord.

Svar: Kan tala om att jag smakade på sillen idag. Godaste jag ätit. :D

2013-12-22 kl. 09:29:09

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: m

Mycket pedagogiskt. Minns bara att du hade problem med kommatecken.

Svar: :)

2013-12-22 kl. 16:58:05

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback