Knyter och knyter

Försöker knyta ihop säcken här nu. Knyter, knyter och knyter!
 
Har haft en grym skrivdag. 3303 ord. :D
Vilket behövs för tis, ons och tors finns inte så mycket tid över till sånt.Tyvärr, men då finns desto mer tid till redigering. (på papper).
 
Jag laddade ner två nya (för mig) böcker på min läsplatta igår. "Nya kontakter" med tips från Kati och "Hitta vilse" som jag kom på att jag tänkte läsa förut.
Har inte börjat på dessa än. Är i valet och kvalet om jag ska läsa mitt första manus nu istället och samtidigt redigera det. Eller om jag ska koncentrera mig på att skriva klart manus 2. Redigera det. Och sen ta tag i manus 1 igen. Jag tror det kan bli rörigt att redigera två olika manus samtidigt. För det är ju så det blir om jag börjar med manus 1 igen.
Ska sova på saken.
 
Från 100-0 har ju nu dryga 24 sidor kvar att skriva. ( Vill landa på lika tjockt manus som manus 1 och det beror enbart på att jag gillar formatet på den mängden skrivna ord. )
 
Idag har jag ännu mer eksem i ansiktet. Not so funny. Ska ut bland folk i morgon och hoppas verkligen att det har lagt sig tills dess. Är röd/rosa och knottrig. Vill inte sminka över det då jag helst inte vill röra vid ansiktet för att det känns så obehagligt. Kliar givetvis hela tiden. Har smörjt in det idag med en fet salva för att minska kli. Min röda hud och den vita tjocka feta salvan gör att jag ser blålila ut i ansiktet. Håller mig inne och lämnar inte ut några foton idag. ;)
 
By the way. Skickade ett "Grattis på morsdag" till min mamma idag, full av dåligt samvete att jag missade det igår. Exakt samtidigt som hon ringde upp mig på mobilen såg jag i min kalender att det var Norge som firade morsdag igår och inte vi. Ja, ja. Man kan inte ha koll på allt - men jag kan ha noll koll på allt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det går ju alldeles galet bra för dig nu! Heja dig! Jag håller med om att du kanske inte ska redigera bägge samtidigt. När jag kör mellan två projekt samtidigt, brukar det ena handla om att jobba fram råmanuset och det andra om att redigera. För mig funkar det bra. Men jag har aldrig testat att redigera två samtidigt tror jag. Kör på det som känns bäst :-)

Svar: Eller hur! Jag jobbar på och försöker bli klar någongång! ;) Jag har bestämt mig för att redigera en i taget. :D Lite virig bara.

2013-02-11 kl. 18:53:55

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Duktiga du! Men skulle inte rekommendera att redigera två texter samtidigt. Det kan bli lite stökigt med att hålla koll på helheten i de olika texterna.

Svar: Jag har bestämt mig för att ta dem en i taget. Är lite ivrig bara. ;) vill, vill, vill!

2013-02-11 kl. 19:20:14

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Askemm

Gulp, hann verkligen undra om det var mors dag igår, det hade jag också missat:o) och tänkte att jag själv inte heller fick någon uppvaktning....tills jag läste nästa rad. Kul att det går så bra för dig i skrivandet!

Svar: Tack! Hi hi hi, förlåt att jag skrämde dig! ;)

2013-02-11 kl. 20:43:17

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback