Ove i sin blå kostym

Knepigt. Jag kan sätta min högerarm på att jag såg en kvinna på tv som berättade om "En man som heter Ove". Att den handlade om en man som låg i skilsmässa och på något sätt blev så sjuk att han tappade minnet.
Att det sen visade sig att han inte alls kände igen sin fru och att han senare blev kär i henne på nytt, medan kvinnan i fråga fortfarande ville skiljas.
Bör tillägga att jag inte läst om boken. Inte ens på dess baksida.
Så gissa om jag blev snopen nu när det visade sig ett par sidor in i boken att Oves fru minsann inte lever längre...
Mycket märkligt.
Antingen har hon som berättade om boken inte läst den, eller så har hon blandat ihop den med någon annan bok.
 
Eller så kommer det någon tillbakablick så småning om...
 
Jag minns det så väl att det var just den här "Ove- boken", för jag berättade om den för en vän och sa att jag måste läsa den pga det jag hört om den.
 
Men, men, skitsamma. Den har i alla fall fångat mitt intresse och idag har jag hinnit rätt långt i den.
 
Om en timme slutar kidsen skolan, jag kom nyss hem så nu ska jag jobba järnet i 60 min.
 
I dag har vi beställt biljetter till Justin Biebers konsert i Globen i April. Min dotter kom hem igår, i eld och lågor och berättade att biljetterna till JB skulle släppas idag kl 10:00. Jag antar att jag tittade skeptiskt på henne för hon spände ögonen i mig och sa:
- Om inte jag får se honom när han är här, då rymmer jag! Dessutom har Emil träffat Zlatan (flera gånger) och Oliver har träffat sina idoler, Rackartygarna. Så det så!
När jag frågade vem hon skulle gå med, kom svaret direkt:
- Med dig så klart. Daaa.. ! Så höjde hon ögonbrynen som om jag ställt den mest korkade frågan någonsin.
 
Ja, ja. Biljetterna är beställda och jag tycker det ska bli så där... Han är inte min idol om man säger så. Men det blir kul att gå med Meja. Hon lär ju inte sova ordentligt igen förens vi varit där. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Man får anpassa sin musiksmak lite grann, ett tag. Nästa gång väljer du?

Svar: Japp, då blir det någonting helt annat. ;)

2013-02-01 kl. 14:59:05

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Lee Destino

Ja, ibland får man ge efter lite :-) Hoppas du får kul ändå :-)

2013-02-01 kl. 15:18:34

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Goa unge :)). Längtar tills min dotter blir så stor så hon vill gå på konsert med mig. Hon har börjat lite smått med disco och blivit helt såld på det.

Svar: Ja, man får passa på ... om typ 2 år får jag knappast följa med. (då är hon 13år) Det går fortare än du anar. ;)

2013-02-01 kl. 20:00:06

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Men vad skumt! Den där handlingen hör ju inte alls ihop med Ove. Däremot tycker jag att jag känner igen den, men har ingen aning om vilken bok det kan vara. Men det måste ju vara någon annan bok som blivit ihopblandad med Ove-boken. Vad mystiskt!

Svar: Ja, eller hur!

2013-02-02 kl. 20:41:36

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback