Tack!

Tack för alla superbra idéer om tonårsböcker till killar (och tjejer). Ska skriva ner alla dessa på en lista och gå till bokhandeln alternativt bibblan. Vi får se vad jag passerar först.
 
Såg Malous bokklubb idag (på play). Såg ni det?
Sami Said som skrivit "Väldigt sällan fin" berättade att 99% av tiden tycker han att det bara är jobbigt att skriva. Konstigt ändå att en sån person drivs till att göra det. För mig är det precis tvärtom 99% vill skriva, resten tycker det är jobbigt att komma igång. ;)
Var på skalan ligger ni? Hur många procent vill och hur många procent vill inte skriva?
 
Någon av er som läst hans bok?
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag har inte läst hans bok. Personligen tror jag att det hade varit omöjligt för mig att få ihop ett helt manus om jag inte tyckte det var roligt. Håller med dig där :-)

Svar: Precis, verkar jobbigt att skriva och hela tiden känna ett motstånd. Hua! Jag hade gett upp direkt.

2013-02-21 kl. 19:18:17

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

Jag kan också tycka att det är jobbigt att skriva, men det betyder inte att det inte är roligt, så jag förstår honom nog. Även saker man gillar kan vara jobbiga, tänk gymmande eller olika former av idrottsprestationer osv. Det är nog resultatet som driver en där, och om man har en berättelse som väldigt gärna vill fram struntar man förmodligen i att det är jobbigt. Har inte läst boken.

Svar: Förmodligen. :D

2013-02-21 kl. 20:18:11

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Mia Skrifver

Ibland är det kul och ibland är det inte kul alls. Men procent vet jag inte. Och håller med Kati, tidvis är det som idrottsprestationer, sånt där coopertest, andra gånger är det dans.

Svar: Skrivprocessen har jag aldrig svårt att hitta inspiration till, men till redigeringen. Den får jag periodvis tvinga mig till.

2013-02-22 kl. 09:03:22

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback