Fy Fan!

Jag började kolla på Hypnotisören. Såg 1½ timme av två. Den kröp under huden på mig. Usch! Jag mår psykiskt dåligt av såna filmer. Hade jag läst boken hade det gått bra eftersom det är min egen fantasi som sätter gränserna. Men den här.... Nä. Inget för mig.
Bör väl tillägga att jag sällan ser på "läskiga filmer" just för att jag blir mörkrädd och mår dåligt av dem. De stannar liksom kvar inom mig i flera månader efteråt. Då är det inte värt att se sånt.
Chicken?.... Ja, jag vet! :S
 
Idag la jag ner "Sju jävligt långa dagar", hann inte ens till sidan 100, tyckte den var rörig. Visst var den kul på sitt sätt och dråplig är bara förnamnet. Men den fångade inte mitt intresse. När jag kom på mig själv med att sitta och tänka på annat la jag ner. Visst hade den en röd tråd, men inget driv och på tok för mycket "hattande" för mig.
 
Bytte bok direkt. Mycket praktiskt med läsplattan som är fylld av böcker.
Den jag började på har världens tråkigast titel "En man som heter Ove". (Sju jävligt långa dagar-titeln passade mig bättre)
Den här Ove har på bara några få kapitel fångat mitt intresse. Ska bli spännande att se hur det går för honom.
 
I morgon är min dag upphackad i små perioder av allt möjligt. Anar redan nu att det blir svårt att hinna med det som känns meningsfullt och viktigt.
 
Jag kan tala om att LCHF pannkaka är det äckligaste jag ätit i hela mitt liv. Blä, fy, spott!
 
En liten blomma till er som kan behöva det. Varsågod!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Oj då. Då kanske jag inte ska se filmen. Boken var i alla fall riktigt spännande, men inte direkt läskig vad jag minns. Hmmm, får grunna på hur jag gör med filmtittandet :-)

Svar: Jag har faktiskt inte frågat min "gubbe" vad han tyckte om den. Han kollade klart. Men jag tror säkert den är jättebra. Men den var inte bra för mig. :)

2013-01-30 kl. 08:00:36

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

För mig brukar det bero på hur en film är läskig. Alltså om det är läskigt så där, kryper under skinnet eller snarast in i skallen, psykande mer än fysiskt, då är det värre. Fast jag kollar ofta ändå, även om det händer att jag blir tvungen att kliva upp och gå bort en stund, alternativt kolla mellan fingrarna.

Svar: Så är det för mig med. Vissa thriller går hur bra som helst. Men den här var uschlig. Sen blir det ju ännu värre när min fantasi tror en massa. Men visst satt jag där och tittade mellan fingrarna ett bra tag innan jag kände nej, nej, nej.Redan efter inledningen ville jag byta film... Hua!
Ska väl tillägga att jag hatar att se blodiga döingar också. (Fast jag kan gärna ta död på några när jag skriver själv)

2013-01-30 kl. 08:45:16

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Fia Filur

Har också läst En man som heter Ove, tycker titeln passar boken perfekt :) Faktiskt en av de bästa böcker jag läst hittills i år. Nu har jag inte hunnit läsa så många, men ändå. :)

Svar: Jag tror också att titeln passar boken perfekt. Men det vet man ju inte förens man läst den. So far gillar jag den. Utan att veta vad den handlar om verkar namnet så tråkigt. Den skulle kunna heta "Mannen som är din granne", för en sån har vi väl alla bott nära ;) någongång i livet. Vi har en sån nu. Fast vi bor inte i ett radhusområde.

2013-01-30 kl. 11:27:32

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: askemm

Boken var läskig tyckte jag men jag är också vääääldigt rädd av mig:O) "En man som heter Ove" ska ju vara jättebra har jag hört av många, du får berätta vad du tyckte sedan!

Svar: Det ska jag absolut göra! :D

2013-01-30 kl. 15:07:41
Postat av: Pia

Jag har lyssnat på boken "En man som heter Ove". En riktigt härlig bok. Du kommer inte bli besviken:-)

2013-01-30 kl. 22:57:29

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback