Manikyr by Meja

Idag är barnen lediga och så fort jag vaknade i morse fick jag en inbjudan till "något".

-Blunda mamma, du måste blunda! Ropar Meja till mig och jag går med ögonen slutna upp för trappan.
-Lova att du inte ser något. Kom, jag leder dig! Meja tar min hand och leder mig in i sitt rum.
-Du kan sätta dig här.
Jag böjer kroppen för att sätta mig men ingen stol möter upp.
-Det finns ju inget att sitta på!?
-Jo, längre ner på golvet.
Jag landar till slut på en kudde.
-Snurra nu.
Jag snurrar ett halvt varv.
-Akta mitt lego!!
-Förlåt, har jag snurrat klart nu?
-Nä, lite till... Så där ja. Nu kan du öppna ögonen.
 
 
Det här är det jag ser när jag slår upp ögonen.
Man kan säga att jag började dagen på en nagelsalong. Mycket trevligt. Meja fixade mina naglar och vips hade jag såna här fina dekorer.
 
 
Det blir perfekt för mitt affärsmöte senare i eftermiddag. Idag finns ingen skrivtid. All min tid går åt till att fila på min affärsidé och skriva ihop ett dokument som jag kan visa upp.
Ett stort tack till er som redan meddelat att ni ska hålla tummarna för mig i eftermiddag. :D
 
Igår kväll mellan 21-23:30 hann jag redigera mycket i min text. Känns jätteskönt. Lämnar dock redigerandet hemma när jag tar tåget till stan. Till förmån för läsplattan.
 
Vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Tror jag ska föreslå nagelstudio här hemma, låta det sippra ut i en bisats... Vilken lyxmorgon! Hoppas mötet gick bra!

Svar: Det är man inte bortskämd med, lyxmornar. ;) Men visst var det. Mötet gick bra. Ska blogga om det strax.

2013-01-29 kl. 13:02:07

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Lee Destino

Ve4rkligen fina naglar!
Jag vaknade tidigt och trodde att det automatiskt skulle generera mycket skrivtid. Istället somnade jag på soffan efter jag varit ute med hundarna en lång stund på förmiddagen. Nu försöker jag landa i skrivandet igen :-)

Svar: Jag gör också så ibland, går upp tidigt och tror att jag ska orka hela dagen. Slutar ofta med en tupplur strax innan barnen kommer hem. ;) Det är skönt att tillåta sig att somna om. Ja, visst blev naglarna fina. :D

2013-01-29 kl. 15:09:11

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

Wow, det låter ju jättespännande. Och vad fina naglarna blev! :) Hoppas du berättar hur det gick sedan. Håller tummarna!

Svar: Tack! Ja, jag ska blogga lite om det nu. ;)

2013-01-29 kl. 18:02:00

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback