Nystart

Efter min underbara upptäckt igår fick jag en nystart i mitt skrivande. Plötsligt ser jag ljuset i tunneln och inser att det inte är så långt dit. Inte så att jag på något sätt längtar ihjäl mig att komma fram, eftersom jag faktiskt trivs väldigt bra längsvägen. Det är mest för att jag har en blåslampa i baken som säger att jag måste jobba undan innan tiderna förändras.
Idag har jag därför gått in i skrivandet med nya ögon och ny energi. (undrar om läsarna märker av det sen) Känns jättebra.
(Favorit i repris!)
 
Dagens roligaste. Vår ena son heter Oliver och kallas för Olla. När min andra son kom hem från skolan ropade han:
-Hola!
-Han är inte hemma! ropar jag tillbaka. I nästa sekund inser jag att Emil pratar spanska helt plötsligt. (inte hel konstigt i och för sig för han läser spanska)
 
Det påminner mig om en gång när jag gick in på en Coop affär och frågade:
- Finns toa här?
- Hon kommer klockan 10! Blev svaret. (inte alla som har mobila toaletter!)
 
Och då kom jag genast att tänka på en annan sån här grej. Jag jobbade i en kundtjänst och tog emot samtal per telefon. Då jag pratat med en kund vid namn Igor några gånger. Ringer plötsligt en kvinna från samma företag. En bit in i samtalet säger hon:
-Var det Igor?
-Nä, idag! Svarade jag då. (Kan säga att det tog en stund innan poletten föll ner både för henne och mig. F... vad pinsamt.)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Hahaha, vad härligt att du delade med dig av det här :-) Du skulle kunna skriva en hel bok bara om hur fel det kan bli :-)

Svar: Visst blir det knäppt ibland. Små roliga fraser man aldrig glömmer. ;) Jag har faktiskt skrivit en varsin sån här rolig bok till barnen. Allt roligt de sagt sen de var små. Min stora kille frågade i veckan: -Har vi en sån där linjalrulle?

2013-01-14 kl. 23:43:28

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Askemm

Å, jag önskar att jag varit bättre på att skriva ner sånt där roligt när det sägs. Man tror att man ska komma ihåg men det gör man ju inte.

Svar: :) Det är aldrig försent att börja! ;)

2013-01-15 kl. 13:30:55

URL: http://medankaffetkallnar.wordpress.com
Postat av: Askemm

Jag vet, jag vet. Men tiden...det är därför jag bloggar numera O )

Svar: :D Det är bra!

2013-01-15 kl. 14:27:07

URL: http://medankaffetkallnar.wordpress.com
Postat av: m

Det kan vara det roliga med vardagar, just förvecklingar

Svar: Ja, det finns många roliga och små saker att lägga i minnet.

2013-01-15 kl. 23:36:51

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback