Räknar pengar!

Känner mig som Joakim von Anka. Det är pengar överallt jag ser.
 
Enkronor, 5:or, 10:or, 20-lappar, 50-lappar, och en 100-lapp! Räkna, räkna, räkna.
Allt ska räknas två gånger för det måste stämma. Pengarna är tyvärr inte våra. Min 13-åriga son har sålt Expressen hela julledigheten. Idag ska vi till banken och sätta in allt. Tänk er nästan 3000:- i småpengar, hur tungt som helst att bära.
Det har dock varit en bra förtjänst för Emil, han har tjänat omkring 1500:- under det här lovet. Dessutom har han kommit upp i poäng så han kommer få 4 st biobiljetter hemskickade. Har ni tonåringar hemma som vill tjäna extra pengar så kontakta Expressen!
Fram över blir det "bara" på helgerna.
 
Innan jag såg pengarna tänkte jag "Det här går fort, räkna ihop och åka". Men oj vad tid det har tagit. Snart hela dagen... Än har vi inte kommit iväg, banken stänger väl snart.
 
Ja, då vet ni vad jag gör och ska göra. Vad gör ni ?
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Skoj att det gått så bra för honom :-)
Själv sitter jag och stretar vidare med mitt omskrivningsmanus.

Svar: Duktig du! Längtar tills jag kan sätta mig i morgon. Ostört! ;) Jag har mailat dig!

2013-01-07 kl. 14:34:02

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anne Jonsson

Vilar bort en snuva, ser film på TV, just nu "The Tourist" och surfar på internet utan dåligt samvete. :-)

Svar: Låter skönt! Själv har jag läst ut en bok som jag nu ska blogga om! :D Krya på dig!!

2013-01-07 kl. 14:36:03

URL: http://www.annejons.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback