Rosa kinder och glimrande idéer.

Nu har jag tagit en lång promenad, här strålar solen, snön gnistrar och det är perfekta -5 grader ute. Jag gick ensam och fick tid att tänka på mitt manus. Faktum är, att jag för första gången LYCKADES att tänka på just det. Så pass mycket att jag kom till insikt.
När jag 2011 gick författarlinjen fick vi skriva "slutet" på det projektet vi höll på med. Eftersom jag inte visste hur berättelsen skulle bli så hittade jag "bara" på något. Och det jag nu insåg var att det slutet jag skrev på skoj till manus ett, skulle fungera perfekt på manus två. ;)
Lite ändringar blir det dock, så som årstiden och dyl. Men det kan faktiskt bli hur bra som helst. Problemet då är att det kräver en uppföljare. Således måste det bli en trilogi.
Detta måste jag dock fundera ordentligt över. Som tur är har jag tid på mig, si så där 94 sidor. Samtidigt måste jag börja knyta ihop storyn nu. Så jag får inte tänka för länge.
 
Nu ska jag bygga vidare på min nya hemsida. Jag går motvilligt in i det. Trots att jag byggt hemsidor tidigare, är jag ständigt en nybörjare eftersom jag bygger dem i helt olika program. Ge mig kraft!
 
Det är ingen konst att veta vad man vill göra - Konsten är att göra det.

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag håller tummarna för att det blir en trilogi! Heja, heja! :-)

Svar: Ska sova på saken! ;) Nu börjar i alla fall hemsidan likna något. Skönt! :D Allt faller på plats.

2013-01-20 kl. 14:18:15

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

heja dig. det där låter ju jättebra och inspirerande. det kanske är bra att tänka ut slutet för det kan ju ge helt nya uppslag till handlingen med. Grattis.

Svar: Tack! Ja, plötsligt vet jag ju hur 3:an ska börja. Om jag väljer den vägen. Praktiskt!

2013-01-20 kl. 15:40:19

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Mia Skrifver

Superhärligt med solen och skrivandet och kanske lite mindre kul med att kämpa igenom webbsideriet men håll ut, det fixar sig också!

Svar: Det gör ju det. Idag var det mindre frustration och mer verkstad. Fick mycket gjort. Dock fungerade inte det att skapa ett bildgalleri (den tjänsten ligger nere just nu). Alla andra sidor är dock klara nu. Så det är "bara" bilderna kvar.

2013-01-20 kl. 17:16:17

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Carola

Wow! Vi är några stycken som plitar på trilogier och här har vi en till. Håller med om att bygga hemsidor inte hör till det roligaste man kan göra. Särskilt inte när det krånglar. Ibland kan det underlätta om man kan lite html-kodning men det kanske är lite överkurs?

Svar: Ja, kanske. Jag ska sova på saken! :D Idag gick det bättre med hemsidan än igår. Nöjd!

2013-01-20 kl. 18:36:36

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Anne Jonsson

Hurra vad roligt att du kom på ett bra slut! Antiklimax är aldrig roligt, det förstör en hel bok :-( Men heja dig vad roligt!!!!

Svar: Vi får se om det blir det. Vill du ha lyckliga slut? Jag gillar nog mer de oväntade än att man kan läsa sig till vad som kommer ske. Sen gillar jag även cliffhangers OM det finns en uppföljare. Berätta hur det perfekta slutet är för dig. Lyckligt, sorgligt? Vilken typ av genre läser du helst? Måste nog blogga om det här med slut. ;)

2013-01-21 kl. 09:39:27

URL: http://www.annejons.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback