Rosa, rosa, rosa läppar...

Idag hade jag stora förhoppningar om att sitta på min nya stol, vilket jag gör och skriva mycket. Men så knackade verkligheten på igår kväll och det visade sig att min dotter hade feber.
Nu sitter jag här och ska börja jobba med min text, bredvid mig sitter Meja.
Meja ritar en tjej och sjunger " rosa, rosa, rosa läppar", medan hon letar efter den rosa pennan, febern till trots.
 
Problemet för mig är att det måste vara knäpptyst, annars kan jag inte koncentrera mig.
Börjar ana att jag får ta tag i redigerandet istället.
Det är lättare för mig att "dutta" med ord än att fördjupa mig i en berättelse när jag blir avbruten hela tiden.
Till saken hör att alla tre barn är lediga i morgon, så då blir det ännu mindre skrivtid. :/
 
Tack för era fina kommentarer på mina smycken. Det värmer. :)
Jag gjorde dem igår till en vän som ska på fest. Hon kommer idag och kollar på dem. Får se om hon gillar. ;)
 
En sak jag märkt, är att jag har fler läsare om jag skriver om vardagssaker, så som vad jag gjort och ätit. Förstår att alla inte vill läsa om skrivprocesser. Så framöver kommer jag att krydda min blogg med mer vardagliga saker också.
Här kommer några Filmtips till er som har barn som älskar spänning:
* Frankenweeine (bygger på idén från frankenstein och jyrkyrkogården)
* ParaNorman (barnfilm! Inte den skräckfilmen som går nu för vuxna) Handlar om en pojke som ser döda. Jag kan säga att vid vissa tillfällen skrek jag högst och höll för ögonen.
Båda är tecknade! Men jag är oerhört lättskrämd.
 
Nu ska jag surfa in på flashback och ta reda på hur man fixar en ny identitet. :D
(Använder ni er av flashback? Där finns svar på nästan allt!)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag har använt Flashback en del i min research, men man måste alltid dubbelkolla eftersom mycket som står där ska man ta med en nypa salt.
Hoppas du hinner redigera en massa då :-) Hellre arbeta på något i ditt manus, än inget alls.

Svar: Ja, dubbelkolla är alltid viktigt, sen tycker jag man kan se mycket på inlägget också om det är seriöst eller inte. ;) Vet du vad, jag fick till en förträfflig skrivdag. 2179 ord. Mycket nöjd. Sjuklingen tröttnade på att rita, så hon kollade på film och då passade jag på att skriva. Inget redigerande blev det. ;)

2013-01-28 kl. 12:17:02

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Jag tycker det är svårt att avväga hur mycket jag ska skriva när det gäller privat/skrivprocess eftersom jag tänker att ingen är intressad av min vardag ... :)

Svar: Precis så tänkte jag också. Att jag bara skulle skriva om skrivande för att läsas av likasinnade. Men så ibland jag har varit lite mer personlig och delat med mig av dagens vedermödor och då har jag sett i min statistik att jag har fler läsare. Jag trodde inte heller någon var intresserad av den. Men å andra sidan, alla stora "bloggare" bloggar ju bara om vad det ätit, vilken typ av latte de drack på cafét och vem de är osams med just nu. Så det kanske är så, att folk vill veta hur man har det. Följer faktiskt en blogg som har massor med läsare och hon skriver om hur mycket tvätt hon hängt och om snoriga näsor... Visst är det konstigt! ;)

2013-01-28 kl. 15:17:01

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Lee Destino

Över 2K ord är ju fantastiskt under de där omständigheterna! Heja, heja! :-)

Svar: Ja, det tycker jag också, jag är jättenöjd. Har faktiskt ett nytt sätt att skriva på...eller inte att skriva på men jag skriver ner vilka karaktärer jag har som mål att skriva om under dagen. Hade skrivit upp tre namn, men jag hann med fyra. Ja, jag gillar korta kapitel, men det blir en del långa också. ;)

2013-01-28 kl. 17:35:26

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback