Röster

Tänk vad mycket rösten gör för ett ljudklipp, de olika röstlägena, de olika karaktärerna osv. Det är så svårt! Men jag ska göra mitt bästa. Idag står inspelning av ljudklipp på min agenda. Men först ska jag redigera texten.
Har fått bra respons på min röst och min uppläsning. Ska läsa i ett långsammare tempo idag som jag fick tips om.
 
Nu är det länge sedan jag redigerade något eftersom jag är mitt i min skrivprocess. Men emellanåt när jag redigerar läser jag in ett ljudklipp, när jag sen lyssnar på det så hör jag direkt ord som ska bort och måste strykas eller bytas ut. Det märks tydligt när man lyssnar på det.
Om ni som skriver inte provat det kan jag varmt rekommendera det.
 
Eftersom jag lovat att min FB-läsare ska få följa min karaktär Sandra ett par veckor, kommer även ni få göra det. Jag har inte lyckats klura ut hur man laddar upp ljudfilen direkt mot FB, utan kommer göra som sist. Lägga den här.
 
Tack för igår! Det var kul att läsa era ordstäv! ;)
Vad gör ni idag?
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag kämpar vidare med mitt omskrivningsmanus :-)
Just det du nämner om att höra ord som ska bort när du lyssnar på det du läst in. Det brukar ju tipsas om det, att man ska högläsa sin text för då hör man vart det fallerar. Visst är det lite konstigt att man inte upptäcker det när man läser tyst? :-)

Svar: Ja, det är verkligen märkligt. Jag upplever också att jag gärna byter ut ord som passar bättre när jag läser högt. Som jag inte heller reagerat på när jag läst tyst. Nu har jag försökt läsa in texten 10-15 ggr, men jag är så flåsig efter lunginflammationen ( har blivit sämre igen). Så när jag läst halva stycket snubblar jag över orden och måste börja om. Jag ger upp! Får halsa hostmedicin och göra ett nytt försök i morgon. Nu tänker jag sätta mig i soffan med en latte och läsa. ;)

2013-01-06 kl. 14:04:27

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Det gör du rätt i om du mår så där. Krya på dig! :-)

2013-01-06 kl. 15:33:13

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Har städat undan julen och funderat på kärlek.

2013-01-06 kl. 16:24:22

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Carola

Jag har varit lite motsträvig att läsa högt för mig själv. Antagligen för att jag ständigt har åhörare vart jag än går. Men gillar ändå ditt tips att läsa in ljudfil och sedan lyssna. Ska nog pröva det ändå. Tack för tipset.

Svar: Klart du ska! Berätta gärna vad du tyckte om det sen! ;)

2013-01-07 kl. 17:55:36

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback