Våga-vinn- eller förlora. Det är frågan!

 
Precis så här ser det ut just nu. Alla i huset sover, allt är mörkt och släckt. Men i mitt huvud lyser en idé stark som solen. En affärsidé som jag inte kan släppa på något sätt. Den bygger sig själv.
Först var det bara en idé, nu är det en storsäljare med många olika utvecklingsmöjligheter. Jag har tagit fram flera olika modeller ( allt i mitt huvud).
Varför kommer alla idéer när jag ska sova. Gick och la mig ovanligt tidigt, började på en ny bok. Läste ett par kapitel tills ögonen gick i kors. Släckte lampan ovanför sängen. Dunade ner huvudet djupt i kudde och då, tändes en lampa inne i mitt huvud. Inte sova! Uppfinn! Upp och finn! Till slut hasade jag mig upp ur sängen och satte mig här. Ögonen går fortfarande i kors, jag är lika trött som innan och skärmens sken är på tok för starkt. Men jag sitter här, för jag måste.
 
Måste skriva ner allt. Annars kommer jag inte kunna sova.
Till saken hör att jag under veckan haft kontakt med ett företag som vill titta på min idé. Idag fick jag svar. Vi ska ses i veckan som kommer. :)
Mycket spännande. Sjukt spännande. Helt galet och fantastiskt.
 
Vem vet vad det blir av den här idén. Kanske något som går att sälja, kanske ingenting... "Vad bidde de då?"
"Det bidde en idé, som jag åtminstonde gick vidare med och inte bara höll för mig själv".
I morgon står ALMI högt på "att göra listan". Ringa och kolla hur jag ska presentera min idé på bästa sätt, så jag inte blir blåst.
 
* Att våga är att tappa fotfästet en stund - att inte våga är att förlora sig själv *
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh vad spännande! Lycka till!

Svar: Tack! :D Det behövs verkligen.

2013-01-23 kl. 01:18:10

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Anne Jonsson

Oj oj så spännande!!! Vad duktig du är som kommer på affärsidé så där. Jag ska minsann hålla tummarna för att du lyckas sälja in din idé. Kör hårt!!!

Svar: Jag är lite av en uppfinnare. Funderar på om jag ska ställa upp i "uppfinnarna" i sommar. Vi får se. Måste tänka igenom mina idéer först bara. Tack, jag hoppas verkligen du har rätt. Det hade varit grymt att lyckas sälja in min idé! Självklart kommer jag berätta mer, när jag vet mer. :)

2013-01-23 kl. 08:22:07

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Inte för att jag vet vad du talar om men det låter härligt och bra att du klev upp och skrev ner. Dessutom är det hemskt svårt att sova ifall man har glödlampskänsla.

Svar: Glödlampskänsla är en härlig känsla, men det blir lite av en baksmälla så här dagen efter. Blev lång sovmorgon för mig. Somnade dock fort när jag väl gick och la mig. Självklart berättar jag mer längre fram. :D

2013-01-23 kl. 10:23:27

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Lee Destino

Det låter ju riktigt lovande det där eftersom ett företag visat intresse :-). Jag håller tummarna för dig och din idé!

Svar: Tack snälla! :D

2013-01-23 kl. 10:56:08

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: askemm

Vad spännande det låter! Blir nyfiken så klart! Lycka till vad det nu är!

Svar: Tack! Jag meddelar längre fram hur det blir med det ovch vad det är. :D

2013-01-23 kl. 14:04:21
Postat av: Jessica

Wow så spännande, stort Lycka till :)

2013-01-24 kl. 09:55:43

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback