Drömmar bör uppfyllas

Läste ett inlägg hos Kati om drömmar och hur hon uppfyllde dem.
Blev inspirerad till att berätta om mina drömmar.
 
Egentligen har jag bara haft en dröm, eller faktiskt två.
Dröm nummer ett har alltid varit att bli författare. Och jag har gjort allt i min makt för att nå dit. Många undrar hur jag kan vara så disciplinerad, att skriva varje dag. Det är inte svårt när siktet är inställt. Men om man flummar runt och funderar på att kanske bli något, så händer det inget. 
Jag har gjort ett aktivit val och jag tänker inte ge mig.
Det är ett hårt jobb som kräver mycket. Många tror att man bara "skriver lite". Men arbetet är oändligt och emellanåt ingen dans på rosor. Då är det drömmen som driver mig.
 
En annan dröm jag haft och uppfyllt var att jag ville köpa hus och skaffa katt. För sju år sedan köpte vi huset, renoverade varenda skrymsle och sen skaffade vi katt. Tyvärr blev han bara ett år. Efter det köpte vi en ny katt och nu har vi även köpt en lillebror.
Två underbara hårtussar springer runt här och de har blivit världens bästa vänner. :D
 
På 90-talet hade jag också en liten dröm om att flytta från Sthlm, trodde nog aldrig att jag skulle göra slag i saken, men när jag träffade Stefan gick flyttlasset till Göteborg. Där blev jag kvar i 7,5 år. Grabbarna är födda där. Sen gick flytten tillbaka till Sthlm (Vi ledsnade på det eviga regnet). Meja föddes (i Visby).
 
Jag avundades alla som hade en egen hobby. Men så en dag började jag göra smycken och hittade en hobby som jag kommer ha med mig hela livet. Det är verkligen inte varje dag jag gör något, men ett tag var det så. Nu blir det mest till fest, presenter eller beställningar. Men det är lika kul varje gång.
 
Den största drömmen nu är att hitta ett förlag som vill ge ut mina manus och att hitta ett jobb som är givande.
 
Vad drömmer du om?

Kommentarer
Postat av: Kati

Kul att läsa om dina drömmar med! :) Drömmens makt ska inte underskattas. Och visst gör det en lite lyckligare att veta att man gör något alldeles för sig själv?

Svar: Ja verkligen! Det är få som verkligen tar tag i sina drömmar. Jag är oerhört stolt över att jag gjort det.

2013-07-22 kl. 11:43:46

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Mia Skrifver

Ja man får ta tag i sina drömmar och göra nåt åt dem. Det brukar inte dyka upp nån annan som fixar det. Så man får jobba på det själv. Som du gjort. Och jag håller tummarna för bok-delen!

Mina drömmar? Kanske jag skriver om det nån gång. Men en har ju förstås redan gått i uppfyllelese, så nu gäller det mest att ligga i. Så att man får drömmen att gå ihop liksom ekonomiskt...

Svar: Ja, det vore ju drömmen. ;) Att kunna leva på det.

2013-07-22 kl. 13:01:35

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Fia Filur

När jag var yngre var min dröm att köpa hus. Nu drömmer jag om att kunna avsätta mer tid till skrivandet och att mina manus ska bli böcker.

Svar: :D Bor du i hus nu eller? Vi lever samma dröm du och jag ;)

2013-07-22 kl. 23:29:12

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback