04:50 ringde det på dörren

Tre gånger för att vara exakt. Vid den tiden sover nog de flesta väldigt hårt.
Stefan gick upp och öppnade.
Utanför stod en kille i 20-23 års åldern. Han hade vaknat upp på vår busshållplats och hade ingen aning om var han var.
Ingen plånbok eller telefon hade han heller.
Han undrade var han befann sig och om han kunde låna telefonen.
Det krävs en del mod eller rädsla för att ringa på hos folk vid den tiden. När man dessutom vet att det är lördagsmorgon.

De står här ute och pratar. Stefan har ringt taxi åt honom.
Jag tipsade honom om när nästa buss går ( strax ). Men han verkade inte intresserad av att det.

Nu är klockan redan 05:15 och de står fortfarande här ute. Jag börjar vakna till ordentligt och funderar på om jag ska passa på att utnyttja morgonen till att jobba.

Det är en otroligt vacker morgon och jag hör göken. Hur ofta händer det?



Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Om det inte var i verkligheten så kunde det ju vara ungefär som Bourne-filmerna. Fast det finns ju trevligare tidpunkter att bli väckt på.

Svar: Har aldrig hört talas om filmerna. ;) Tur att jag inte var ensam hemma. Hade aldrig vågat öppna då. Han gick dessutom upp på altanen på baksidan. Fatta om man vaknat av att någon gick runt huset och kika in. Hua!

2013-06-15 kl. 19:06:51

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback