Skriver du mycket?

Den frågan fick jag idag när jag gick till doktorn med en muskelinflammation i ryggen.
Här mina skrivande vänner sitter "skrivarmuskeln" (M. Rhomboideus) Kan ju vara kul att veta. ;)
 
 
Trots att den inte är särskilt vänlig mot mig blev jag ändå lite glad att det var just skrivarmuskeln och inte någon trist musarm eller så. Nä, självklart vet jag att musarmen inte sitter under skulderbladet men ni fattar. ;)
Frågan nu är bara, när ska den stackars skrivarmuskeln få vila då?...
"Fan vet", som Håkan Nesser skulle ha sagt.
(Det har jag väl berättat förut, hur Håkan Nessers romanfigur fick sitt namn? Just så här:
- Vad ska han heta?
- Fan vet
- Där har vi det, Van veeteren.)
 
Jag kan stolt berätta att början till ettan börjar anta en hel ny skepnad. :D Jo, det går faktiskt rätt bra att koncentrera sig trots allt. Speciellt nu när jag kommit in i texten igen.
 
Hur mår eran M. Rhomboideus? Det skulle kunna vara ett karaktärsnamn faktiskt. Kul. Van veet om det inte blir det framöver. Om den ska sitta och spöka bakom min skuldra länge till, då kanske jag plockar in den i ett manus och dödar den. Tror ni inflammationen släpper då?
-Brutal?
-Jag... ? Inte det minsta, bara rättvis! ;)

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Ha ha. Eller egentligen är det väl inte roligt. Men jo. Min skrivarmuskel är tidvis lätt överansträngd. Brukar försöka bota med massage och läsande. Var sitter läsmuskeln?

Svar: Ha ha ha! Det vet jag faktiskt också. Den sitter i ögat. Den brukar bli alldeles ilsket röd efter en hel dag framför skärmen eller någon bra bok. ;)

2013-06-10 kl. 16:07:04

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Fia Filur

Att det till och med finns en skrivarmuskel... Känner att jag nog måste börja träna på riktigt för att inte hela min kropp ska paja av allt det här stillasittandet och skrivandet!

Svar: Samma här! Inte bra med allt stillasittande. :/

2013-06-10 kl. 17:21:56

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Kati

Min håller sig i skinnet just nu, och jag kan bekräfta att den sitter just där, om någon tvivlade. ;) fast i vintras fick jag två gånger problem med den som sitter ovanför, den med tre streck mot nacken, vad heter den? Och vad är det för muskel? hade problem med den jättelänge.

Svar: Den heter M.Trapezius :) Kan de vara "tittar snett ner mot tangentbordet-muskeln?"

2013-06-10 kl. 18:00:04

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Kati

ja, det måste det vara! :) den är en lurig jäkel den med.

Svar: :D

2013-06-11 kl. 18:16:56

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback