#Solvikenbok. Solviken - en vik att trivas i

Idag satt jag i eftermiddagssolen och njöt tillsammans med Solviken.

Solviken är en bok som är lätt att tycka om och lätt att ta till sig. Den handlar om människor mitt i livet och deras vardagsbekymmer och kärleksproblem.
Gården solviken är en sån gård som jag tror att alla skulle vilja ärva. Ett underbart mysigt litet hus med sjötomt och egen brygga.

Niklas i boken är den perfekta mannen. Men jag undrar om det finns någon som han i verkliga livet. Han är för perfekt och även lite väl kvinnlig i sitt sätt. Jag hade tyckt ännu mer om honom om han vågade stå upp för saker och ting. Lite mesig liksom och det matchade inte riktigt hans perfekta yta.

En person som jag älskar att hata är Ylva. Hon är tvär och förbannad mest hela tiden. Det tycker jag är kul. Det finns säkert de som vill att hon även ska ha en varm och försåtende sida. Men faktum är att det finns människor som beter sig som henne. Och såna personer skildras sällan. Hon får ett extra plus!

Tomtebolycka är annars ett bra samlingsnamn för hela boken.
En mysig bok som är lätt att trivas i. Jag har hört det ryktas om att det kommer en uppföljare, vilket även slutet antydde. Så vi får väl se hur det går i fortsättningen. Ser fram emot att träffa hela gänget framöver. (Skulle vara riktigt kul om Ylva träffade en likasinnad...)

Marie (huvudpersonen) inspirerade mig till att göra en fransk potatis och purjolökssoppa en kväll när jag låg och läste. Det får jag väl ändå tacka författaren Annika Estassy lite extra för. Super god var den också. ;)

Läs och mys!

Kommentarer
Postat av: Annika Estassy

Tack Jenny för att du läste och tyckte! :)

Svar: Tack själv! :D

2013-06-06 kl. 22:14:47

URL: http://estassy-loven.blogspot.se/
Postat av: m

kan man få låna den efter dig. M

2013-06-06 kl. 22:19:24
Postat av: Carola

Hörde på radio P4 Väst att en bibliotikarie rekommenderade den som sommarläsning. Hoppas jag hinner med den under min ledighet :).

Svar: Det kan jag hålla med om. En härlig bok! :D

2013-06-07 kl. 14:29:53

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback