Vem ska man tro på?

Idag har jag trots snålblåst och solens frånvaro dukat upp mitt arbete utomhus. Jag tycker om att sitta ute oavsett väder. (vid regn sitter jag under taket i paviljongen) Nu är det så att jag tittat på olika väderappar och den ena säger att det kommer regna, blixtra och åska inom loppet av 15 minuter och ett par timmar framöver.
En vän till mig som läser klart.se är helt övertygad om att den stämmer bäst. Enligt klart.se ska det snart spricka upp och bli solglimtar och de närmaste timmarna ska det blir finare och finare väder.
Hur kan det skilja så oerhört mycket?
Klart att jag vill tro på klart.se eftersom de utlovar bättre väder.
Igår när jag läste om åska och blixtrar laddade jag datorn eftersom jag är en person som absolut aldrig sitter med nätsladd i när åskan slår. Tänkte då att jag borde haft två batterier, ett att byta med, eftersom det enligt den metrologen skulle åska i flera timmar. Har ni flera batterier till era datorer? Oftast drar ju oväder över ganska snabbt. Men har man en deadline är det ju extra viktigt att kunna jobba vidare.
 
Nä, nu är det dags att sätta tänderna i manuset. Tog sovmorgon idag och har nu hela eftermiddagen på mig att jobba ikapp.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Är nog inte särskilt orolig för åskväder här i höghuset. På landet däremot, eftersom åskan som regel slagit ner i nåt nät så brukar jag läsa eller titta på åskan i stället. Men nej, har inte dubbla sladdar.

Svar: Nä, det är klart att det inte blir lika påtagligt i ett höghus. BTW så hade ingen av vädersiarna rätt igår. Blev varken sol eller åska. ;)

2013-06-26 kl. 11:51:05

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback