Glitter och paljetter

Tog låååång sovmorgon idag. Jätteskönt. Frukost i solen på altanen. Kallt men friskt.
 
Jag blev fascinerad igår kväll när jag jobbade på Mello. Väldigt många som kom var galaklädda. Alla små flickor som var där glittrade med paljettprydda klänningar och kjolar.
Men även jättemånga mammor!
Visst, jag klär också upp mig om jag ska på ett sånt event, men inte i festblåsa. Många män var också ordentligt uppklädda. Kul ändå med tanke på att de egentligen bara går in och sätter sig på en stol och sen sitter där hela kvällen.
Tre kvinnor i över medelåldern hade spexat till det och kom alla tre i likadana rosa paljettklänningar. Jag kan säga att de stack ut ur mängden, vilket kan vara bra om man tappar bort varandra.;)
 
Det kryllade av små söta flickor med glitterögonskugga och klackskor. Däremellan fjäderboa och paljettklänning och glitter hattar i guld, silver eller rosa.
Flera medelålders kvinnor gick runt med vita handskar med rosa bling bling pärlor.
Skyltarna många bar på skvallrade om att Yohio står högt i kurs.
Han var grym igår till skillnad från Röjar Ralf som sjöng högt och falskt. Stackarn, undrar om han håller på att bli förkyld. Får se om rösten håller till ikväll.
I skrivandets stund har de ett till genrep. Fick nu på morgonen inbjudan till att jobba bägge passen idag, men jag står över. Ikväll vill jag bänka mig i soffan som övriga Sverige.
 
Kanske borde jag leta rätt på finaste klänningen innan jag slår mig ner i soffan. ;) He he...
 
Dagen som idag
Är en solig dag
Ja, en dag som är bra att ha. (Dinga Linga Lena - Tomas Ledin. Lite modifierad)
 
Får se vad jag gör av den. :D
 
Hur firar ni Mello? Kollar ni överhuvudtaget? Med eller utan paljetter?
När Yohio kom upp på scen igår blev hela arenan rosa och runt hela kanten blinkade stora rosa hjärtan. Undrar om man ser det på teven ikväll.
Robin var helt galet bra, vilken röst han har.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag lär nog titta ikväll. Det är ju trots allt final :-). Hoppas det går bättre för Ralf ikväll då :-)

2013-03-09 kl. 13:25:57

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Tittar. Gillar musikprogram. Hela familjen gör det.

Svar: :D Vi med.

2013-03-09 kl. 17:33:55

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: m

Yohio-utklädda damer o barn får vi vänja oss med för jag tror att han vinner i kväll, om alla kommer ihåg att ringa och rösta inte bara sitta och vänta på att andra gör det. Jagg håller i alla fall tummarna för honom.

Svar: Det gjorde vi med. Men Robin är bra han också.

2013-03-09 kl. 19:16:12
Postat av: Kati

Jag tittar INTE! har redan fått nog av deltagarna idag på jobbet, då det har varit något slags jippo i centrumet hela dagen! SÅ enerverande. Och tusen (nåja) småtjejer som skriker "Iiiiiiiii" så fort det kommer upp en gullig pojke på scenen. Suck. nej, jag har slutat kolla på det där för sisådär en femton år sedan ungefär.

Svar: Hi hi hi. Jag hade också massor med år som jag inte kollade. Men sen blev barnen så stora att de själva vill se och då har det blivit så. Har kollat de tre sista åren. ;) Kan nästan slå vad om att du någongång i framtiden sitter med en hög ungar i soffan och hejjar du också. ;)

2013-03-09 kl. 21:01:31

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: m

Det gick inte som jag ville. Ledsen det blev en Robin istället, lite av det kände du ju från gårdagskvällen.

2013-03-09 kl. 22:25:25

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback