Dagen efter kvällen före

Sitter i skuggan på altanen och funderar på hur man omstartar en trött hjärna. Någon som vet?
En promenad kanske borde sitta fint.
Idag är hela familjen hemma, vilket innebär att det inte blir något manusgrottande.
Jag kan berätta att jag ska på symbolkurs fredag och lördag. Låter säkert flummigt och det är det nog också.
Inför kursen ska jag skriva ner mina drömmar. Berättar mer sen.
Idag är det i alla fall vilodag med stort V. Jätteskönt.
 
Håll tummarna för att jag får plats på årets pärlträff, har precis anmält mig. Får svar om några dagar om jag kom med eller inte.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Nä du, hur omstartar man hjärnan, en liten tupplur tror jag hade varit bra!

Svar: Faktum är att jag fick lära mig en omstart på kursen nu. Galet va! Att jag ställde den frågan dagen innan så kom svaret. Detta är baserat på forskning och används mer och mer i skolor tydligen. När man går från ett ämne till ett annat, för att nollställa.Man blundar, rör ögonen i 3 stora cirklar först åt ena hållet sen 3 ggr åt andra hållet. När man gjort det, så gör man samma sak igen, fast med små cirklar. Då har man tydligen startat om hjärnan. För genom att cirkulera så med ögonen använder man båda sina hjärnhalvor. Testa någon gång! Jag tror dock inte det gjorde mig piggare eller så, utan det var mer när man har huvudet fullt av något och snabbt behöver byta fokus. :D

2013-05-09 kl. 22:55:28

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Fia Filur

Men vad coolt! :)

Svar: Eller hur! Helt galet ballt!

2013-05-12 kl. 23:53:56

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback