Det är mycket nu

 
Hittade Åsa och Simona på Book of Hope. Köpte båda Åsas böcker. Ska bli kul att läsa dem eftersom jag emellanåt följer hennes blogg.
Har även följt Simona, men det var ett tag sen. Kul att träffa dem IRL eftersom jag bara läst deras bloggar förut. Mycket trevliga tjejer. ;)
 
Det var lagom med folk på plats så det fanns gott om tid för småprat med de olika författarna. Jag pratade en del med Viveca Sten om slutet i hennes bok "I stundens hetta". Och hennes nyskrivna kapitel till den boken som följer med pocket utgåvan.
Bytte även några ord om hennes skrivarkurs som hon håller i November på Sandhamn. Skulle gärna gå den kursen, men tror inte jag har råd, eftersom jag ska gå pärlkurs i Oktober med hotellövernattning och så.
Men... OM jag vinner pengar kommer jag som ett skott!
Pratade även en del med Agneta Sjödin då vi har samma lektör. Det var kul att höra hennes tankar och erfarenheter av henne.
Köpte givetvis med mig böcker hem. Alla pengar gick oavkortat till Barncancerfonden. Dessa guldklimpar får tyvärr vänta ett tag då jag först måste läsa klart Martrådar, sen Fotografen och därefter Solviken. Sen så! :P
 
Kati och jag hade en trevlig dag på stan. Jag hann också i samband med vår fika snacka till mig lite sponsorpriser från Hollywoodbutiken. Gissa om mina åkare blev nöjda när jag nämnde det när jag kom till skateboardträningen idag. :D
Tack Kati för en härlig dag.
 
När jag läst ut Lars Rambe så ska jag tala om ifall jag fick mardrömmar eller inte. Hua... det är en skräckis. Jag gillar inte sånt, men jag gillade författaren. Så det blir nog bra.

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Åh, vad kul! Läshögen bara växer och växer ... :)

Svar: Precis, frågan är när jag tror att jag ska ha tid med dem... :S MEN enl S King så MÅSTE man läsa hela tiden medan man skriver. Det är ju en del av processen. OCH det har han så galet rätt i. Så jag får helt enkelt planera in tid till det. S king har för övrigt inplanerad lästid varje dag.

2013-05-22 kl. 19:23:27

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Åsa Hellberg

Vad kul att ni kom idag!
Kram Åsa

Svar: Tack! Det var kul att träffa er.

2013-05-22 kl. 20:14:15

URL: http://hellbergcoaching.blogspot.com/
Postat av: Kati

Hej, och tack själv, det var jätteroligt att ses igen. Antar att jag missade det bästa när jag gick.:)

Svar: Ja, det var kul att se tjejerna. De var väldigt öppenhjärtliga. :D

2013-05-22 kl. 21:32:57

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Anneli

Det låter helt underbart! Trist att jag bor för långt bort.

Svar: Ja, du får skaffa en övernattningslägenhet i stan så jag kan dra med dig på lite kul! ;)

2013-05-23 kl. 00:25:29

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Mia Skrifver

Åh vad härligt. Inser att jag inte rört mej över vattenpölen på ett tag, borde nog göra det. Kanske man kunde stämma en skrivarträff då. Fast först måste jag få iväg manuset. Och lite annat som jag måste först.

Svar: Ja, det hade varit grymt kul. Vi bloggare kanske kunde mötas upp någon stans och bara "prata" skrivande. Eller också skriva. ;) Jag föreslog för läääängesen att vi alla skulle kunna ses på ett hotell till hösten någonstans i Sveriges avlånga land.. Många tyckte det var en bra idé. Det gäller bara att föreslå ett datum. Många författare har lite halvkass ekonomi, eftersom många jobbar mindre för att skriva mer. Så vi kan ju ta ett vandrarhem eller så också. :DFinns ett mysigt vandarhem på Dalarö som ligger precis bredvid vattnet. ;) (Lotsen)
Det kanske man kan boka in till sensommaren, när säsongen är slut. Skulle vara grymt kul!

2013-05-23 kl. 07:16:56

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback