Krigsstigen

Nä, det är inte alls så att jag vaknat på krigsstigen, men jag har gått den en vända nu på morgonen. Ibland måste man gå den gyttjiga vägen och trampa ner tårna ordentligt i dyn.
Jag hag skickat ett irriterat mail till SL om deras sjukt dåliga och nya system Resekassan. Sämre skit får man leta efter. Resekassan fullkomligt äter upp pengarna på kortet. För att deras apparater har barnsjukdomar som de borde ha fixat innan de släpptes ut på marknaden. Jag ska inte grotta ner mig i gyttjan igen, jag vill bara berätta om några tillfällen.
Här om dagen när jag åkte tåget hem från stan, stämplade jag kortet som vanligt i maskinen. När jag sen kom till min anslutningsbuss var kortet plötsligt ogiltigt och tomt. Häpp!!
Jaha, där står man, utan kvitto att bevisa sin oskuld känner man sig som en idiot. Schysst chaufför lät mig trots allt åka med hem. (det var ju skönt. Inte kul att behöva ringa någon 23:00 för att bli hämtad)
När man köper kortet ska man redan innan veta vilka som är ens standardresor, jag bestämde mig för att mina standardresor var två kuponger (åker dock lika ofta tre kuponger), men här var man tvungen att välja.(på SL får man inte vara flexibel) När jag sen skulle åka tre kuponger så gick jag och frågade i spärren om hur jag skulle göra då. Ja, då tog de mitt kort och programmerade om det till tre kuponger... Suck!
Sen fick jag stämpla två så fort jag skulle åka två för annars drogs tre kuponger.
Ja, det finns mycket att säga om det här och jag kan bara glatt GRATULERA alla er som bor ute i landet och slipper det här systemet.
 
Dagen igår gick som sagt i effektivitetens tecken och jag har tänkt mig att även denna dag ska göra det. När jag bloggat klart ska jag kasta mig in i redigeringensgap. På schemat idag står även motion, reklamutdelning och sen faktiskt en tupplur för jag ska iväg och gästspela (jobba extra) på ett företag ikväll/natt. Ska bli jättekul. Har aldrig jobbat där tidigare, så det blir många nya möten ikväll. :D
 
Så där ja, nu lämnar jag gyttjan och bloggen bakom mig och går vidare. Ha en härlig dag!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Tycker verkligen hjärtligt illa om alla den där sortens system som gör livet mycket svårare för dem som måste använda dem. Vad det än gäller. Och det finns över allt. Hur kan det vara så svårt att göra det till nåt som fungerar på riktigt?

Svar: Eller hur! Om de inte kan komma på ett enkelt sätt som fungerar för barn/vuxen/gammal så ska de jobba med någonting annat. Det konstiga är att alla dom som sen sitter och beslutar om att det här "blir bra" borde också göra någonting annat än att jobba med just det. Suck!Under mina 25-år på Telia har "vi" köpt in massor med idiotiska datasystem som inte kunde samköras på något sätt. Allt för att "vi" satsat pengar i dessa projekt och när vi väl skulle använda dem så gick det knappt, men ändå köptes de in. Jag kan berätta att när jag slutade där, hade vi 11-olika system som vi jobbade i varje dag, som inte kunde samköra. Hur sjukt är inte det? (Jag satt och programmerade nätverk, för att få ett nätverka att byggas upp och köras igång krävdes alla dessa! Små detaljer skulle in i varje system innan kunden kunde använda sitt närverk).

2013-05-16 kl. 13:13:22

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Kati

Ja, jag hade en liknande upplevelse när kortet på två resor gick från nytankat till tomt. Helt jävla sjukt system! Tycker tunnelbana, spårvägar och pendeltåg, alltså storstockholm borde vara samma antal kuponger.

Svar: Håller med dig. Det borde vara samma antal. Men helst gratis! Något kan vi väl få för all skatt vi betalar. Alternativet är väl att släpa runt på en barnvagn ;). Du vet väl att alla med barnvagn åker gratis! (överallt inom SL:s kommunikationer) Det är ett billigare alternativ i längden.

2013-05-16 kl. 20:32:13

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Fia Filur

Plötsligt känns det så himla smidigt att bo på landet ...

Svar: För mig är det tvärtom, jag bor på landet utanför Sthlm men ändå i Sthlm området, så därför är det sånt pusslande med alla dessa olika zoner man reser genom för att ta sig till och från stan. Suck! Jag tänker också på alla som besöker Sthlm tillfälligt en vecka eller så. Hur ska de kunna lära sig vår lokaltrafik? Galet!

2013-05-16 kl. 22:32:42

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: kati

Jamen det är ju också helt sjukt. De som tar mest plats och orsakar mest störningsmonent (gallskrikande ungar är inte kul, inte heller alla dagisbaciller) åker gratis men pensionärerna får betala. Om nån borde få åka gratis är det väl de?

Svar: Jag tycker att alla ska få åka gratis. Något kan vi väl få för all skatt som dras. ;) och dessutom skulle det automatiskt bli mindre bilar och mindre utsläpp om fler åkte tåg och buss.

2013-05-17 kl. 15:31:16

URL: http://www.katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback