Bokmanus vs filmmanus

Både Lektör och Förlag säger att mitt bokmanus är som gjort för film alt tv-serie. 

När jag för första gången läst mitt bokmanus så slog tanken ner som en bomb. "Det här skulle passa som tv-serie."
Då för drygt två år sedan läste Svt Drama mitt manus. Men jag fick nobben. Vilket jag nu förstår eftersom manuset inte var särskilt bra redigerat. Självklart kanske de inte ens gillade idén, men de läste det i alla fall.
 
Nu är mina manus hårt redigerade och verkligen redo för både bokförlag och film/tv producenter. 
Eftersom både Förlagen ( två förlag) och Lektören föreslår kontakt med film/tv producenter, så tog jag för en tid sedan kontakt med just en sån. 

Nu har jag kontaktat ytterligare en. 
Eftersom jag inte känner till den här världen, så vet jag inte om man gör som i bokförlagsvärlden. Att man skickar till flera samtidigt, eller om man snällt väntar ut den första...
Hur som helst har jag lagt ut krokar åt flera håll. Like I always do. Syns man inte, finns man inte.

När förlagen säger "film" säger jag "men jag vill ha min bok..." :/
Samtidigt spelar det mindre roll, det viktigaste är att nå ut med texten oavsett forum.

Jag seglar i vind och låter ödet bestämma var jag lägger till. 


Kommentarer
Postat av: Anneli

Det låter väldigt spännande! Jag håller med dig, huvudsaken är att texten når sin läsare eller tittare. :) Lycka till!

Svar: Tack. Ja, det är ju det som är viktigt. Annars har man ju skrivit på det i onödan på något sätt.

2013-11-25 kl. 23:30:28

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/
Postat av: Maria

Det är ju fantastiskt!
Jag gör så - vänder mig till teater/tv/filmbolag. Tycker du ska satsa, speciellt om flera har sagt det;-)

Svar: Vi får se vad det blir. Spännande är det i alla fall. :)

2013-11-26 kl. 05:51:26

URL: http://edgrenskan.blogspot.com
Postat av: Eva

Det låter otroligt roligt! Inte bara för att det stavas FILM men att du får sådan feeback. Unisont dessutom. Klart du ska lägga krokar överallt och inte invänta svar. Det har vi inte tid med. Jag vill gå på filmpremiär!

Svar: Det vill jag också! :D

2013-11-26 kl. 06:45:53

URL: http://www.evaludvigsen.wordpress.com
Postat av: m

Farez Farez

Svar: :)

2013-11-26 kl. 18:01:41

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback