Dvala?

Känns som jag gått i dvala. Inte så att jag inte gör någonting för det gör jag. Hela tiden. Någonting alltså. Kan det vara mörkret som får mig att tro att jag gått i dvala?
Känner mig rastlös, fast jag har massor att göra. 
 
Jag är inne i en period när jag läser mycket. Så skönt med tanke på att jag ett tag gav upp var och varannan bok redan efter 100 sidor. Kan det vara läsningen som gör att det känns som jag gått i dvala. Jag avskärmar mig totalt från omgivningen, både när jag åker kommunalt och när jag är hemma. 
Största delen av familjen fastnar vid sina plattor och jag i mina texter och böcker. 
 
Samtidigt är det skönt att bara få vara. Hösten är väl känd för att vara helande. Mörker, lugn och ro.
 
Nu ska jag krypa upp i soffan och lästa ut en bok och sen ta Alice Munro under armen och bege mig till stan. Framåt kvällen blir det födelsedagsmiddag hos mamsen.
 
Vad tycker ni om November?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Om man läser väldigt mycket kan det kännas så. November brukar kännas väldigt tung, men i år har det gått förvånansvärt bra. Kanske för att det inte alls har varit kallt. Mörkret däremot tycker jag är jobbigt, särskilt på vardagarna när man inte kan vara inne och bara mysa.

Svar: Dagarna är så galet korta! Det känns hela tiden som om klockan är mycket mer än den egentligen är.

2013-11-20 kl. 23:33:30

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/
Postat av: Mia Skrifver

Just nu är det så hektiskt, detta november skrivande, att jag knappt hinner fundera. Tittar ut genom fönstret och ser att det ett tag föll flingor, tycks alltså vara kallt. Men jag är i min skriv- och annat jobbubbla, hinner inte med november. Fast igår, lite som du, tog upp en bok och tänkte, den här vill jag läsa. Bara det att jag måste göra allt annat först.

Svar: Det är ju det där med alla "måsten." Tänk om någon annan kunde höra dem åt oss. ;)

2013-11-21 kl. 11:34:35

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback