Hur mår Sverige?

Tre av fem hostar, frustar och nyser här. Not so funny. Ingen ligger helt däckad, utan går på sparlåga allihop.
 
 
Jag är inte en av dem. Försöker hålla mig ifrån alla baciller med huskurer i förebyggande syfte.
 
 
Det är inte lätt när var och varannan hostar och nyser på tåget heller. Är det förkylningstider över hela Sverige nu eller är det bara Sthlm som drabbats? Det känns nästan så, för nästan alla är sjuka här. Eller så har de precis blivit friska. Vi hade sjuka barn här för två veckor sedan, men nu är de inne på andra omgången. :O
 
 
Jag laddar med c-vitaminer, ingefära och honung. VILL INTE BLI SJUK! Har varken tid eller lust att ligga nedbäddad med jordbävningshosta.
Hur mår övriga Sverige?
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Finns visserligen inte i Sverige. Men svarar ändå. Jag mår utmärkt. I och för sig trött på mörker och att ana att det snart blir vinter, urk, men i övrigt mycket bra. Och jag håller i trä, spottar och står i medan jag skriver det här för annars vaknar jag snorig imorrn...

Svar: Det är ju det som är problemet. Att så fort man berättar att man klarat sig så blir man sjuk. :/ Håller tummarna för oss båda. :)

2013-11-03 kl. 17:52:54

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Fia Filur

Förkylningar här med. Har varit hemma med minstingen som haft feber. Nu är alla friska, men snoriga näsor kommer ju och går hela tiden känns det som.

Svar: Det upplevde jag också när barnen var små. Nu var det längesen så jag har nog blivit lite bortskämd med att vi varit friska länge. Btw idag ligger Oliver sjuk. Innan var det Stefan och Emil....

2013-11-03 kl. 22:35:30

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: m

Har laddat med samma metod som du men det var tyvärr för sent, hade redan bacillen i kroppen, har hämtat ut medicin för 600 pix idag. Det var i alla fall inte lunginflammation enl läkaren. Ibland får man vara glad för en utgift.

Svar: Ja, så är det. Man får se det positiva. :)

2013-11-04 kl. 11:50:34

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback