Sprakande höstpromenad

Tog en härlig promenad med Jana. 
Nu när hon åkt vidare har jag laddat med en tekopp och de fyra sista novellerna jag måste betygsätta. 

Jag måste säga att novellerna har fått mig att öppna ögonen för just noveller. Har alltid gillat formen. Att skriva en novell går snabbt och enkelt.
Men jag har inte varit lika sugen på att läsa noveller. 
Men nu när jag läst så många på så kort tid har jag insett hur mycket det ger. 
Alla dessa olika texter, olika genrer och utformningar har verkligen öppnat en dörr i mig.
Och inte minst de olika skrivteknikerna. 
Nu mer än någonsin har jag bestämt mig för att köpa nobelpristagarens böcker.
Där kommer skrivtekniken vara den samma, men just de olika berättelserna ser jag fram emot. 

I veckan som kommer väntas svar ang mina barnboksmanus. Håll alla tummar ni har. ;) (förlåt om jag tjatar... Men ni förstår)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Novell är ett helt nytt koncept för mig också. Det skulle vara kul att fortsätta skriva sådana då och då, men även läsa. Jag håller självklart alla tummar jag har för dina barnboksmanus.

Svar: Tack! :)
Jag hoppas att novellerna får ett uppsving nu när nobelpristagaren skriver noveller. :)

2013-11-18 kl. 00:52:59

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback