Det här med omslag

Det var verkligen inte lätt. Som ni vet hade jag en vision om att plocka en bok ur varje genre. Men det gick inte. 
Trots att jag nästan aldrig läser deckare så var det just deckaromslagen som lockade mig. 
Här kommer några olika. Har inte läst någon av dem. 

Gillar känslan av landet innanför vs landet utanför. 

Gillar när de blandar matt med blankt.

Den här boken är så fin. Den fångar verkligen en magisk känsla.


Här har de också blandat matt med blankt. Gillar att regnet öser ner. 

Ett annorlunda omslag som syntes tydligt i hyllan.

Ryser lite av åsynen av det här omslaget , men jag gillar det samtidigt.

Det här omslaget är klockrent! Snyggt och genomtänkt. 
Avrundar med en bok som får mig att känna precis tvärtom. Den här boken skulle jag aldrig läsa så länge omslaget ser ut så här. Jag får andnöd bara av att se bilden. 
Har några omslag kvar att skriva om.

Någon som läst dessa? Vad tyckte ni om innehållet och omslaget?
Vad gillar ni för omslag?



Kommentarer
Postat av: Susanne Ahlenius

Jag gillade Fear och Spetsad bäst som omslag. Tyvärr har jag inte läst någon av böckerna men jag gillar också omslagen till deckare men även fantasy :)

Svar: Visst är det spännande med omslag, det säljer ju verkligen boken. :)

2013-10-21 kl. 19:27:48

URL: http://susanneahlenius.com
Postat av: Fia Filur

Har läst Magikerna och jag gillar både innehållet och omslaget. Crescendo tror jag att jag har läst på svenska och jag vet inte om det berodde på att jag låg på förlossningen eller inte, men det var nog den sämsta boken jag läste förra året. Tyvärr för jag gillar änglar annars. Underbara helvete gillar jag både omslag och titel och planerar att läsa. Haha, jag gillar alla Sofie Sarenbrants omslag :)

Svar: Ja, du ser. Ibland är omslaget bättre än innehållet. Och ibland är omslaget sämre än innehållet. (då hänger det verkligen på baksidestexten.) ;)

2013-10-21 kl. 21:40:32

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Anneli

Jag har inte läst någon av dem. Fear är den framsida jag tycker känns mest spännande.

Svar: :D Det var en serie, alla såg liknande ut med svart framsida och olika starka färger på titeln.

2013-10-22 kl. 00:21:49

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback